Gå til innhold

Hvordan måle temperaturen på et GeForce kort?

Mokrish

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg lurer på hvilket program jeg kan laste ned for å se hvor mange grader kortet mitt holder. (Geforce 6600GT 256MB) Den klicka under high res på BF 2 demoen. Ble for varm. Vil derfor ha et program som følger med og sier ifra når den blir for varm.

Har leita på nvidia sine sider. Men fant ikke et program som funka på GeForce. bare nForce kort.

Har Motherboard Monitor 5. Men vet ikke hvilken sensor som gjelder skjermkortet. Så jeg finner ikke ut hvordan brke det programmet til å se temperaturen.

Takker for kloke og gode svar.

-Mokrish-

Endret av Mokrish
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Installerte du ikke EXPERTool som fulgte med programvaren?

Går du på Performance og Fan Speed Control der kan du nemlig sjekke temp og sette opp viftehastigheten på kortet. :)

Skrevet
Installerte du ikke EXPERTool som fulgte med programvaren?

Går du på Performance og Fan Speed Control der kan du nemlig sjekke temp og sette opp viftehastigheten på kortet. :)

Jeg gjorde. Finner performance, men ikke fan speed control. Så finner heller ingen temperatur. Og hva mener du Goophy med at temperaturer står i driver panelet? Hvilket driverpanel?

Skrevet

Jeg har tenkt å gjøre dette. Men vil dette funke på alle hovedkort? Jeg mener nvFlash høres ut som en bios flash som bare fungerer på Nvidia sine hovedkort. Jeg vil ikke crashe computeren min heller...

Har akkurat flasha bios min til den nyeste bios til GA-7VAXP. Men temp monitoring var ikke der allikevel.

Skrevet

Nå har jeg gjort det. Uten å vente på svar. Det gikk bra. Som jeg trodde så sliter skjermkortet mitt. Nå har pcen stått på idle i flere timer og kortet ligger på 83 grader! Jeg sender kortet tilbake til komplett.no og forlanger nytt kort. Dette er for dårlig.

Andre grunner som kan forårsake feiltemp enn at kortet er feilvare???

post-23-1118676601_thumb.jpg

Skrevet
Hvor mange kabinettvifter har du?

Hvordan er luftstrømmen rundt skjermkortet?

Har du PCI-enheter helt inntil?

Tre kabinettvifter. Har Thermaltake Tsunami kabinettet. Ingen PCI enheter og god luftstrømning. Så det så.. hehe

Sender kortet inn i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...