Gå til innhold

s-ata disk prob, restarter før windows


Anbefalte innlegg

Hei..

 

Installerte Sp2 i dag, så måtte jeg restarte...

Etter restarten så kom ikke pcen lengre enn der den detecter om det e oppstartscd i cdrommet osv... Rett før det så bare restarter maskinen :cry:

Har restartet bios, prøvd s-ata harddisken i en annen pc, å det samme skjer..

Størte problemet er jo at jeg ikke klarer å formatere, siden pcen restarter før den booter opp med winxp cden min... :ermm:

 

Første gang jeg får dette problemet ,har alltid bruke p-ata disker før så..

 

Det som er litt merkelig, er at windows registrerer harddisken, kommer opp at det er s-ata disk på 250mb, mn når eg trykker F11 eller hvilken tast det er for å få opp Boot listen etter jeg har restartet ,så ligger ikke harddisken der.. :S

 

Noen som kan hjelpe ?

 

Edit:

Rett før maskinen restarter, kommer denne meldigen opp:

'NOTICE:

The Number of disks is not adequate to create a raid.'

Endret av exmith2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hm.. høres ut som at win tror at diskene dine står i RAID.. eller, skal de gjøre det? KAnskje noen BIOS-settings som er feil.

Har jo restartet bios, pluss jeg har aldri fått dette problemet før, å det med RAID, har skjekket hele bios å manual boka, fant ingenting om hvor jeg stilte på RAID :cry:

 

Edit:

men når jeg setter harddisken i en annen pc, da skal den jo ikke være stilt inn på RAID osv.. ?! For den instillingen er vell ikke lagret i harddisken? er vell i biosen det... Så da skulle egentlig harddisken fynket i den andre pcen..?

 

 

 

Edit 2:

Jeg satt disken som nr 2 (slave) i denne pcen jeg er på nå, å jeg kommer lett inn på disken... rart... mn klarer ikke å boote med disken :hmm:

Endret av exmith2k
Lenke til kommentar
Hei.

 

 

Har hatt samme problem.. Da var det Disken som hadde tatt kveld. :no:

Har du prøvd å koblet ut alle andre disker, og kun bootet med sata?

 

PS: Sata skal stå som master

Harddisken kan ikke ha krasja når jeg kommer inn på den når den er slave så, eller kansje krasja på en rar måte da..

Har kobla fra alle andre disker osv og ja..

Å kun boota med s-ata disken alene, mn bare restart i loop :no:

 

Denne meldingen har ihvertfall aldri jeg sett på pcen, og den kommer opp hver oppstart, til å med nå når disken min e nr 2 (slave) på denne pcen...

 

Notice:

The number of disks is not adequate to create a raid

Lenke til kommentar
Hvilket hovedkort har du?

Har du oppdatert til den siste biosversjon.

Siste løsning jeg kan kommer på er.....mmmm, nope sorry kommer ikke på noe mere.

 

Ultra

Har Abit Ai7, isje så gammelt heller.. Hvorfor oppgradere bios når dette problemet aldri har sjedd før? det er jo harddisken som fucker, siden det er det samme problemet på 2 pcen.... :cry:

Lenke til kommentar

Det er alltid lurt å oppgradere biosen, men men.

Det med å installere sp 2 etterpå har jeg ingen go erfaring med. Har fucka windows opp mange ganger. Det lureste er å få tak i en winxp ink. sp2.

Har du en annen harddisk p-ata som du har windows på, der du booter opp med den. Så du kommer deg inn i winxp å får formatert s-atadisken din.

Men det høres ut som om det er en biosfeil. ;)

 

Ultra

Lenke til kommentar

Jeg hadde et lignende problem. Maskinen restarta nesten hele tiden i det den skulle laste windows. Det samme skjedde om jeg prøvde safe-mode. Har ikke funnet noen feil på disken, men når jeg byttet den ut løste problemet seg. Jeg bruker forøvrig disken som HD nr. 2 nå og har ikke noe problem.

Det er en Seagate s-ata 160 GB

 

m0rg

Lenke til kommentar

Hadde det vært bios feil , så hadde det jo ikke vært samme problemet på begge pc'ene... Denne pcen jeg er på nå, den har 1 s-ata som master, det går bra, men når jeg setter s-ata disken min som nr1(master) i denne, da går det ikke .... Kan prøva å formatere den i morra, men må få tak i 250gb bærbar harddisk å ta backup...

Tror ikke det hjelper med å formatere, hørrer ut som om det er noe galt med harddisken jo.. Siden dn fynker helt fint som slave... Men ikke som master..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...