Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Det tar 2-3 minutter ved AVSLUTTING av Windows.


Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke skjønne hva dette kommer av. Oppstarten er normal, men det er ved restart og avslutting "problemet" med at den henger i 2-3 min. dukker opp.

 

Forslag mottas med takk !

 

(Kjører bla. XP Pro, Norton Internet Sec.2005 på en HP Vectra 4,20 P4, 1,7 Ghz 768 MB RAM, 1 stk. 20 Gig HD og 1 stk. 160 Gig - begge Maxtor.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problemet bare at den hang seg tre minutter under oppstart etter jeg var kommet inn i windows. Slettet Norton Antivirus også funket det helt fint.

 

Prøv og slett alle programmene som har prosseser som kjører i bakgrunn som norton, firewall osv. og se om det hjelper.

 

Eller så kan det jo være tenkelig at du har virus eller spyware.

Endret av Matmoms
Lenke til kommentar

f.eks. ta en tur i msconfig, fjern driten under oppstart, og pass på å lukk programmer FØR du trykker på avslutt-knappen.. Windows er ENORMT treig til å starte opp programmer under oppstart ( pga. en skremmende stor oppstarts-rutine. ), og ditto under avslutting.

 

Lukk programmer manuelt, ikke la windows gjøre det. ;)

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Problemet ligger ikke i oppstart, men KUN i nedkjøringen. Lukker alltid åpne programmer selv, og virus/spyware er det garantert ikke. Hadde det vært slike "normale" problemer så tror jeg kanskje jeg hadde funnet ut av det, for jeg har prøvd det aller meste..... Kan selvfølgelig hende at jeg har oversett noe, men jeg mener i hvertfall at jeg har prøvd nesten alt som kan forårsake dette fra windows sin side. Derimot tror jeg det kan ligge i noe i NIS 2005, men den kjenner jeg ikke godt nok til å kunne gjør noe med alene. :(

Lenke til kommentar

Må innrømme som flerårig bruker av Norton, at jeg nå har droppet den. Den har lavet FOR mange feil gjennom årene. Både i oppstart, nedlukking og oppdateringer. Det skjer ofte at oppdateringene går feil, og så er det bare å av/gjeninnstallere og bruke en masse tid på det, samt oppdateringer forfra til programmet.

 

Jeg bruker nå Avastar i stedet for, og det fungerer utmerket. (Er også gratis)

 

Et forslag:

Frakoble nettstikket i computeren.

 

Avinnstaller NIS 2005. Sørg for å fjerne alt. Gå i tilføj fjern programvare, og sjekk at det ikke ligger mere her som er relatert til Norton eller symantek liveupdate.

 

Gjenstart noen ganger, og se om ikke du har løst problemet. Ellers har du frikjent Norton.

 

Har du løst ditt problem, kan du så velge om du vil innstallere Norton igjen, eller skifte til annet.

 

Hilsen tukols

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...