Gå til innhold

Kjøp av ny datamaskin til video/bilde redigering


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg planlegger å kjøpe ny datamaskin i prisklassen 8 000,- til 10 000,- kr. som vil bli brukt til bla. videoredigering. Ønsker derfor råd om hvilke komponenter jeg bør se på. Jeg er ganske grønn på data egentlig, så jeg blir veldig glad for råd og tips.

 

Dette er hva jeg har sett på nå:

 

Prosessor: Amd Athlon 64 3500+ Newcastle, socket 939

Hovedkort: ASUS A8N-SLI Deluxe

Skjermkort: Gainward Geforce 6600 GT 128MB Ultra/1960PCX

Minne: OCZ Platinum EL DDR400 1024 MB (2x512)

Harddisk: Seagate Barracuda 7200.8 300 GB

 

Lydkortet er integrert i hovedkortet, men er dette bra eller bør jeg kjøpe lydkort i tillegg? I så fall hvilke?

 

En annen sak, har sett på et nytt kabinett:

In-Win X710G(S) Full Tower ATX Sølv Kabinett m/430W

 

Er dette bra og vil passe til de overnevnte komponentene? Fikk høre at det var mye tull med In-Win kabinettene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har selv x710 fra inwin og er meget fornøyd. ikke noe tull med mitt i hvertfall :p kjempe god plass! eneste viftestyringen som er litt dårlig, går ikke ann å stille viftene lavere enn 2000rpm eller 1600rpm på 120vifta. ser bra ut det oppsettet du har satt opp. bare kjøp 6600gt med 256mb og et hovedkort uten sli visst du ikke skal ha to grafikkkort ? Lup.

Lenke til kommentar

Takker for svar. :-)

 

Hvis jeg skifter ut hovedkortet med denne: ASUS A8V-E Deluxe

Går det bra?

 

Har akkurat kjøpt meg ny skjerm: Viewsonic TFT 19" VP191B

Hvilke skjermkort vil du anbefale?

 

Jeg er ganske grønn når det gjelder å plukke ut div komponenter som passer sammen, har ikke helt teken på hva alle disse småbetegnelsene betyr.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke heeelt vitsen i å spare 250 kroner ved å gå for A8V-E Deluxe. nVidia brikkesett og mulighet for SLI gjør etter min mening A8N-SLI mer attraktivt.

du har vel kansje et poeng der. så ikke prisen på begge korta jeg ;P men vet at sli er en del dyrere en non sli :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...