zypher_ut Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 (endret) Jeg har eksperimentert litt og funnet ut at Assasination build er det man dreper fortest med. Det lønner seg å ha et sverd med høy min/max damage i main hand (altså blir det ofte treigt, men det gir mye høyere SinisterStrike damage), og en dagger i offhand (kjapp=oftere poson). Om du absolutt vil bruke ambush og backstab, så kan du evt lage en makro som bytter main og off-våpen. Du vil finne ut at skillen Cold Blood (langt nede i Assasination talents) vil redde deg mange ganger, og er veldig bra i PvP også. På roguen min brukte jeg aldri ambush/backstab, men satsa heller på cheap shot og sinister strike. Elemental leatherworking er det rette valget for en rogue (dersom du vil bruke det selv..). Tribal passer best for Druid og Dragonscale for Hunter/Shaman (dragonscale=mail). Når det gjelder levling av lockpicking, så er det bare å spørre en rogue trainer (eller en person i nærheten, husker ikke helt) som forklarer deg hvor du finner lukkede kister for den lockpicking-lvlen du har. Bare å spørre om det er noe mer du lurer på. (Men jeg har "bare" en lvl 55 rogue, så jeg vet ikke så mye om hvordan det funker på høyere lvl) Edit: Master Of Deception er en kjempeviktig talent. Den må du ha. Endret 7. juli 2005 av zypher_ut
chokke Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Jeg har eksperimentert litt og funnet ut at Assasination build er det man dreper fortest med. Det lønner seg å ha et sverd med høy min/max damage i main hand (altså blir det ofte treigt, men det gir mye høyere SinisterStrike damage), og en dagger i offhand (kjapp=oftere poson). Om du absolutt vil bruke ambush og backstab, så kan du evt lage en makro som bytter main og off-våpen. Du vil finne ut at skillen Cold Blood (langt nede i Assasination talents) vil redde deg mange ganger, og er veldig bra i PvP også. På roguen min brukte jeg aldri ambush/backstab, men satsa heller på cheap shot og sinister strike. Elemental leatherworking er det rette valget for en rogue (dersom du vil bruke det selv..). Tribal passer best for Druid og Dragonscale for Hunter/Shaman (dragonscale=mail). Når det gjelder levling av lockpicking, så er det bare å spørre en rogue trainer (eller en person i nærheten, husker ikke helt) som forklarer deg hvor du finner lukkede kister for den lockpicking-lvlen du har. Bare å spørre om det er noe mer du lurer på. (Men jeg har "bare" en lvl 55 rogue, så jeg vet ikke så mye om hvordan det funker på høyere lvl) som deetee lærte oss speed > min-max speed grunnet attack power øker DPS som du må gange med speed for å få real skade eller no sånt et sverd med 2.50 speed og 30 DPS eller et med 2.70 speed og 28 DPS og du har +40 dps eller no fra attackpower 40+30=70*2,5=175 skade på hvert slag (tror jeg) 40+28=68*2,7=183,6 skade på hvert slag (tror jeg) dette er da tatt ut av mitt hode i disse tidlige morgentimer. Er derfor barman shanker er så populær, grunnet 2.00 i speed
chokke Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Min HJEMMELAGDE build om 3 lvler: Subtlety Mastery Master of Deception Rank 5/5 Reduces the chance enemies have to detect you while in Stealth mode. More effective than Master of Deception (Rank 4). Camouflage Rank 5/5 Increases your speed while stealthed by 15%. Opportunity Rank 5/5 Increases the damage dealt when striking from behind with your Backstab, Garrote, or Ambush abilities by 20%. Improved Ambush Rank 3/3 Increases the critical strike chance of your Ambush ability by 45%. Improved Sap Rank 3/3 Gives you a 90% chance to return to stealth mode after using your Sap ability. Subtlety Total: 21 Combat Mastery Improved Sinister Strike Rank 2/2 Reduces the Energy cost of your Sinister Strike ability by 5. Combat Total: 2 Assassination Mastery Improved Eviscerate Rank 3/3 Increases the damage done by your Eviscerate ability by 15%. Malice Rank 5/5 Increases your critical strike chance by 5%. Murder Rank 2/2 Increases your chance to hit while using your Sap, Ambush, Garrote, or Cheap Shot abilities by 5%. Lethality Rank 5/5 Increases the critical strike damage bonus of your Sinister Strike, Gouge, Backstab, Ghostly Strike, and Hemorrhage abilites by 30%. Assassination Total: 15 Total Total Points Spent: 38 Level Required: 47 sikkert ikke den ultimate grindebuild, men jeg liker den
zypher_ut Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 (endret) som deetee lærte oss speed > min-max speed grunnet attack power øker DPS som du må gange med speed for å få real skade eller no sånt et sverd med 2.50 speed og 30 DPS eller et med 2.70 speed og 28 DPS og du har +40 dps eller no fra attackpower 40+30=70*2,5=175 skade på hvert slag (tror jeg) 40+28=68*2,7=183,6 skade på hvert slag (tror jeg) dette er da tatt ut av mitt hode i disse tidlige morgentimer. Er derfor barman shanker er så populær, grunnet 2.00 i speed Greit nok at du får mer damage på vanlige slag, men når halvparten av slaga du slår er sinister, og du har mye høyere sinister damage (pga høyere min/max dmg), så burde det kanskje være med i kalkulasjonen. Rogue criter mye og du får da bedre crits også. Mye som skal tenkes på. Det er vel egentlig ingen fasit, men jeg mener at jeg skader bedre med sverd i main hand. Edit: leifs Edit2: Man må selvfølgelig også tenke på at jo oftere man slår, jo oftere blir poison lagt til. Endret 7. juli 2005 av zypher_ut
chokke Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 (endret) som deetee lærte oss speed > min-max speed grunnet attack power øker DPS som du må gange med speed for å få real skade eller no sånt et sverd med 2.50 speed og 30 DPS eller et med 2.70 speed og 28 DPS og du har +40 dps eller no fra attackpower 40+30=70*2,5=175 skade på hvert slag (tror jeg) 40+28=68*2,7=183,6 skade på hvert slag (tror jeg) dette er da tatt ut av mitt hode i disse tidlige morgentimer. Er derfor barman shanker er så populær, grunnet 2.00 i speed Greit nok at du får mer damage på vanlige slag, men når halvparten av slaga du slår er sinister, og du har mye høyere sinister damage (pga høyere min/max dmg), så burde det kanskje være med i kalkulasjonen. Rogue criter mye og du får da bedre crits også. Mye som skal tenkes på. Det er vel egentlig ingen fasit, men jeg mener at jeg skader bedre med sverd i main hand. Edit: leifs Edit2: Man må selvfølgelig også tenke på at jo oftere man slår, jo oftere blir poison lagt til. ja, men ss legges til den endelige skaden av våpnet, og critten er jo i %. Noe som ikke har noe å si som vi lærte av en viss hunter tråd. edit: her Og jeg ville ikke tatt med poisons i beregninga, blir for dumt å basere seg på fordi noen ganger treffer den sykt, andre ganger sjeldent Endret 7. juli 2005 av chokke
zypher_ut Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 ja, men ss legges til den endelige skaden av våpnet, og critten er jo i %. Noe som ikke har noe å si som vi lærte av en viss hunter tråd. Ja netopp det jeg sier. Mer min/max dmg = mer sinister dmg Du slår dessuten like fort med sinister om du har treigt eller kjapt våpen, derfor vil du få mye mer dmg
chokke Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 ja, men ss legges til den endelige skaden av våpnet, og critten er jo i %. Noe som ikke har noe å si som vi lærte av en viss hunter tråd. Ja netopp det jeg sier. Mer min/max dmg = mer sinister dmg Du slår dessuten like fort med sinister om du har treigt eller kjapt våpen, derfor vil du få mye mer dmg nå er jeg forvirret... på tide å legge seg med andre ord konklusjon: trege våpen er best
zypher_ut Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 (endret) Ikke for å forvirre deg enda mer, men man har jo også en talent som øker sinister strike crit-dmg, og som da gir mer dmg fordi man har mer min/max dmg Ok da skal jeg gi meg hehe Edit: leif Endret 7. juli 2005 av zypher_ut
chokke Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 (endret) Ikke for å forvirre deg enda mer, men man har jo også en talent som øker sinister strike crit-dmg, og som da gir mer dmg fordi man har mer min/max dmg Ok da skal jeg gi meg hehe Edit: leif vel ,ble ikke forvirra av den da skal ha den selv et sted i builden men det er fortsatt ikke forskjell i dps om du critter ofte og mindre enn stort og sakte Endret 7. juli 2005 av chokke
Gjest member-60584 Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 (endret) mainstream er jo det som er bra... jeg har sett nok av hjemmelagde builds og jeg ler hver gang en noob poster sin hjemmelagde build. fordi den suger rævva hver gang. og for all del.. ikke sett 31 points i combat for adrenanoob rush... EDIT: btw. angående speed og dmg range. en 30-40dmg 2.0 speed dagger vil ta igjen en 40-50dmg 1.5 speed dagger i max dmg jo mer attack power du får... speed > max dmg i de aller fleste tilfeller. selvfølgelig. en dagger med 51-95dmg og 2.0 speed(barman) krever MYE attack power for å ta igjen 73-137dmg med 1.8 speed(perdition's blade) Endret 7. juli 2005 av member-60584
Irons Skrevet 7. juli 2005 Skrevet 7. juli 2005 Som tank built warrior liker jeg at rogues har imp sap, rett og slett fordi i 5manns party så sender vi roguen først (sap) så sheeper vi, og jeg charger. om det er undeads (stort sett strat og scholo mao) så får pristen kjøre en shackle også. Men en rogue uten imp sap så blir det altid litt ekstra usikkerhet når jeg skal tanke, om ikke alle er 100% konsentrert så blir det ofte feil...
shabador Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 (endret) Men når jeg må, så er det ikke noe problem og sappe løpe tilbake og vente på at tanken tar agro, det hender jeg trenger en heal og i verste fall må bruke vansish Jeg quoter her det viktigeste først. Dersom du bruker vanish etter at du har sappet, så kommer det en bug inn i spillet. Nemlig at offeret våkner opp momentant etter at du har vanishet. Jævlig irriterende, men sånn er det altså. Det at imp. sap ikke er viktig svarte vel Chokke og the_real_Sp33D delvis på... Jeg går ikke så veldig inn på dette nå, siden jeg ikke er ved mine fulle fem... (har ferie nå, og har nettopp kommet hjem fra byn). Det samme gjelder vel hva som gir mest skade av våpen... Nemlig at jeg ikke orker å gå så dypt inn på dette... Men konklusjonen er: Høy min/max damage er å foretrekke fremfor høy dps. Uansett om det gjelder sinister strike eller ambush/backstab. - I'm out... EDIT: Imp. Sap er EKSTREMT viktig i LBRS, da bare èn ussel crowd controll (sheep, frost trap, seduce) ikke holder når man ofte må slåss mot grupper på 4-5 eliter... Og vanlig sap er ikke særlig kjekt når man får de tre resterende mob'sene huggende etter seg. Endret 8. juli 2005 av shabador
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå