Gå til innhold

PSU-mods @ microplex


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Politiet kunne bare hga dempa støyen med fjernkontrollen da :lol:

 

Sende Email til Microplex og fikk heller et dårlig svar :sad:

 

> From: Bøgge Bakken [mailto:[email protected]]

> Sent: 20. juli 2002 15:20

> To: [email protected]

> Subject: Gjennomsikdig PSU

>

>

> Hei!

>

> Ser at dere får inn kit til og gjøre PSU gjennomsikdig, men hvordan

> blir det med støy (Elektrisk). Strømforsyningen støyer jo en god del

> og det er en grunn til at de er pakket inn i den kassa de sitter i. Er

> det kittet i det hele tatt lovlig? Alt elektrisk utstyr blir jo testet

> før det for lov til og selges. Ting som blir tester er hvor mye de

> støyer.

 

Hei!

 

Vi selger kun et plastdeksel, ikke strømforsyninger med plastdeksel, så det er fullt lovlig å selge.

 

 

 

 

--

mvh/Regards

Hans Petter Faale

Microplex Norge AS

http://www.microplex.no/

http://www.supportforum.info

 

 

Hva med støy microplex??? Har ikke lyst at politiet skal komme og beslaglegge PC-en min.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-21 10:34, Bøgge Bakken skrev:

Hva med støy microplex???


 

Siden du spør om plastdekselet så tenker du vel ikke på den RFI/EMI støyen som sendes ut via AC kabler og DC kabler.

 

I hvilken grad det kan bli et problem med enkelte PSU vet jeg ikke, når du monterer på et slikt deksel endrer du på den konstruksjonen som lå til grunn for godkjenningen av PSU.

 

På den annen side, på hovedkortet ditt er det støyproduserende kretser tilsvarende de du finner i PSU som ligger helt åpent (CPU tar ikke 1.5-2.0 V direkte fra PSU) og som fører mye strøm frem til bl.a. CPU. Open Frame PSUer, som bl.a. også brukes i medisinsk utstyr, eller heller ingen uvanlighet.

 

Det er mulig et slikt plastdeksel kan bli et problem med enkelte PSU. Har du et PSU av rimlig god kvalitet (NB! vekten av PSU gir ofte en pekepinn) har de RFI/EMI filtrering som vil dempe både støy som sendes ut på kabelene og "ut i luften" så i de fleste tilfelle tror jeg det ikke blir noe problem.

 

Angående det korte svaret: Vi svarer på 100-150 mail pr. dag så svarene blir av og til kortere enn det mottaker ønsker.

 

--

mvh

Microplex Norge AS

Hans Petter Faale

 

[ Denne Melding var redigert av: hpfaale på 2002-07-21 13:09 ]

Lenke til kommentar

Er ikke meningen og kverlurer, men det er vel måten strømforsyningen er bygd opp på som gjør at den støyer. PC strømforsynger er bygget på Switch-mode prinsippet. Ulempen med denne metoden er at den støyer en dog del. Det var det jeg lærte på skolen. De som er på hovedkortet er steningstabilisatorer of det støyer ikke så mye at det er et problem. Det er switch-mode kretsen som lager støyen.

Lenke til kommentar

Å se in i en psu er ikke så kult. den ser jo helt jævlig ut. proppet av drit.

 

Hvis jeg skulle moddet en psu ville ejg byttet ut orginalvifte den en "fiberoptisk vifte" de med LED i bladene, slik at det lyser litt ut bak og, ikke bare ut siden gjennom vinduet. :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-25 11:28, øsse87 skrev:

Å se in i en psu er ikke så kult. den ser jo helt jævlig ut. proppet av drit.


Hvis jeg skulle moddet en psu ville ejg byttet ut orginalvifte den en "fiberoptisk vifte" de med LED i bladene, slik at det lyser litt ut bak og, ikke bare ut siden gjennom vinduet.
:grin:


 

Vis du har modda kabinettet, lakkert det inni, hvor stygt hadde det vært med en grå psu da?

 

[ Denne Melding var redigert av: daho på 2002-07-25 12:36 ]

Lenke til kommentar

Godt poeng daho, men hvis du lakker kabinettet innvendig skrur du nok av psu-dekselet og lakker det og Værre er det ikke. Litt kult med gjennomsiktig strømforsyning, men da må du også ha et svært vindu i døren, hadde vært kult å hatt gjennomsiktig psu og plexi i toppen av kabinettet :razz:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:


sten skrev (2002-08-07 22:17):

Lakkere inni PSU ???


er det noen som har hørt om Varme+Lakk = brannfare ?


Lykke til!


 

Les bedre! Det er snakk om å lakke psu-dekslet utenpå, og der blir det IKKE så varmt. Ikke inn for den saks skyld.

_________________

 

Når det gjelder støy fra psu så er det hovedsaklig lydkortet som lider. De andre delene vil sannsynligvis ikke gi noe merkbar reaksjon. Jeg er uansett så forsiktig at dekslet blir på min psu!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...