Gå til innhold

Guide til cs film.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde tenkt meg å lage meg en cs film, men er enda ikke så pro på vegas (jeg har 4.0). Jeg kan standard greiene med å putte inn clips, legge til musikk og slikt. Men ikke noe mer...

Derfor lurte jeg på om det var noen som hadde noen guider eller slikt til å få effekter på filmen, f eks den mye brukte zoome effekten.

Også kjempe flott med guider til andre programmer som kan lage intro til filmen eller slikt. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En grunn til at Vegas blir nevnt som programmer som er fine til å redigere med er brukervennligheten. Alt er i prinsippet drag 'n' drop. Gjør som nesten alle og prøv deg fram. Jeg kan love deg at det er ganske kjedelig å bruke tutorials for å lage noe.

Skrevet

Zoom i Vegas er ikke drag n' drop.

(Jeg har Vegas 5.0, vet ikke om det er store forskjeller mellom det og 4'ern.)

Du kan bruke både Tools -> Video -> Track Motion og Høyreklikk -> Event Pan/Crop for å zoome. Husk at "Lock Aspect Ratio" og "Scale about Center" er på. Under firkanten du skalerer ser du en linje som heter position. Det er her du jobber. Ved å dobbeltklikke på denne lager du et punkt, dette punket trykker du på og så skalerer du firkanten. Zoomen skjer da fra et punkt til det neste punktet med en annen verdi, derfor må du ofte lage mange punkt og finjustere disse på linjen.

Legger ved et screenshot for å vise litt bedre.

Spør hvis det var dårlig forklart eller du lurer på noe mer.

post-176-1118248991_thumb.jpg

Skrevet
Zoom i Vegas er ikke drag n' drop.

(Jeg har Vegas 5.0, vet ikke om det er store forskjeller mellom det og 4'ern.)

Du kan bruke både Tools -> Video -> Track Motion og Høyreklikk -> Event Pan/Crop for å zoome. Husk at "Lock Aspect Ratio" og "Scale about Center" er på. Under firkanten du skalerer ser du en linje som heter position. Det er her du jobber. Ved å dobbeltklikke på denne lager du et punkt, dette punket trykker du på og så skalerer du firkanten. Zoomen skjer da fra et punkt til det neste punktet med en annen verdi, derfor må du ofte lage mange punkt og finjustere disse på linjen.

Legger ved et screenshot for å vise litt bedre.

Spør hvis det var dårlig forklart eller du lurer på noe mer.

Det var litt annerledes i 4.0 men jeg fikk det til etter hvert. Takker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...