Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har to gamle speilreflekskameraer liggende på rommet mitt her nå, og tenkte jeg skulle prøve å få gang i de igjen.

 

Problemet er at begge to har "låst" seg, slik at det ikke går an å "trekke de opp". I Pentax kameraet har speilet hengt seg opp, jeg kan få ned speilet hvis jeg trykker ned en liten "spak" inni kameraet. Pentax kameret har ikke funka så lenge jeg har hatt det men Miranda kameraet funka ei lita stund.

 

Siden begge to har låst seg på nesten samme måte så tenkte jeg at det må være et gammelt idianertriks for å låse de opp igjen. Eller om jeg kan sende de inn til servic en plass og få de fiksa.

 

Håper at noen vet hva jeg skal gjøre, for de to ukene Miranda kameraet fungerte så var det veldig morsomt å springe rundt å ta bilder på den "gamle måten" med manuel fokus og denslags. :love:

 

Hilsen Lars

 

Tror jeg bare kan gi opp Pentax kameraet, jeg skrudde det opp og det var en liten del som hadde brukket. Og jeg leste meg til at det er en annen ting som antageligvis er ødelagt. Men på Miranda kameraet så er det bare utløseren som har låst seg. Det går ikke å trykke ned utløseren, men ellers så ser det ut til at alt annet funker.

Endret av Carrox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...