Gå til innhold

Gratis/rimelig mp3-wma konverteringsprogram

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i alle dager vil du transcode til WMA? Du er klar over at transcoding til et lossy format fører til tap av kvalitet? (Dessuten er WMA det siste formatet jeg ville valgt ihvertfall).

• 1 måned senere...
Skrevet
Hvorfor i alle dager vil du transcode til WMA? Du er klar over at transcoding til et lossy format fører til tap av kvalitet? (Dessuten er WMA det siste formatet jeg ville valgt ihvertfall).

hvorfor blir kvaliteten dårligere og hvorfor ville du ikke valgt den typen???.............(bra at de tar midre plass)

Skrevet
hvorfor blir kvaliteten dårligere og hvorfor ville du ikke valgt den typen???.............(bra at de tar midre plass)

Fordi transcoding fra et lossy format til et annet alltid gir tap av kvalitet (også om man bruker VBR), selv om man ikke nødvendigvis legger merke til det.

Jeg ville ikke brukt formatet WMA fordi det er et proprietært format fra Microsoft, og det syns jeg er helt forkastelig å bruke. Dessuten finnes det mange andre lossy formater som gir bedre lyd (eksempelvis Musepack). Det er heller ikke sant at WMA tar mindre plass enn andre formater. Ved en gitt bitratre, vil de resulterende filene bli like store uansett hvilket format de er i.

Skrevet

Fordi transcoding fra et lossy format til et annet alltid gir tap av kvalitet (også om man bruker VBR), selv om man ikke nødvendigvis legger merke til det.

Jeg ville ikke brukt formatet WMA fordi det er et proprietært format fra Microsoft, og det syns jeg er helt forkastelig å bruke. Dessuten finnes det mange andre lossy formater som gir bedre lyd (eksempelvis Musepack). Det er heller ikke sant at WMA tar mindre plass enn andre formater. Ved en gitt bitratre, vil de resulterende filene bli like store uansett hvilket format de er i.

ok........ e skal ha denne mp3 spilleren.........hvilket format tror du ville passe best og ta minst plass (med brukbar lyd)

Skrevet (endret)

Da står det vel bare mellom MP3 og WMA.

Om du er ute etter høy kvalitet, vil du få et utmerket resultat om du bruker MP3-enkoderen LAME 3.90.3 med innstillingene --alt-preset standard.

Men dersom du skal bruke lave bitrates for å spare plass, vil kanskje WMA passe deg bedre.

Endret av Garathor
Skrevet
Da står det vel bare mellom MP3 og WMA.

Om du er ute etter høy kvalitet, vil du få et utmerket resultat om du bruker MP3-enkoderen LAME 3.90.3 med innstillingene --alt-preset standard.

Men dersom du skal bruke lave bitrates for å spare plass vil, kanskje WMA passe deg bedre.

ok tnx

• 1 måned senere...
Skrevet (endret)
trenger converter fra hva som helst til mp3

(3) -----------------------------------------------------------------------------------------------------

rip.gif

...

- I MediaMonkey er det også innebygd en funksjon der du kan konvertere fra nesten alle slags formater til OGG, MP3, WMA og WAV. Man beholder taggingen når man konverterer fra OGG, MP3, WMA, WAV, APE, FLAC og MPC.

Mer informasjon her

Endret av Dell_9200

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...