Gå til innhold

Leadtek A250 (GF4 TI 4400) varme problemer


Anbefalte innlegg

Hei

 

Det virker som om kortet blir for varmt. Det får samme resultat i 3Dmark 2001SE i orginal klokking som på 300/660. Men når kortet er overklokket ser eg at frames på dei to første testene ligger mye høgere derretter begynner dei å dette ned samtideg som kjøleribba på kortet blir varmere.

Tenkte at det kunne bli bedre vist eg skiftet ut den orginale kjølepastaen med artic silver men problemet blei bare verre etter det. Kjøleribba blei mesten dobbel så varm.

 

Har nokon eit tips eller to koss eg kan få bedre kjøling på kortet ? Eller nokre tips på feil eg kan ha gjort når eg påførte artic silver

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som påpekt tidligere her er det et godt tegn at kjøleribba blir varmere, men det kan hende at problemet ditt nå ligger i at kjøleribba ikke blir kvitt varmen fort nok. Det er to ting du kan gjøre med dette:

 

1. Flytt alle andre PCI/ISA kort så langt unna GFX kortet som mulig. Dette vil skape rom under Grafikk kortet, og gjør fjerningen av varme derifra lettere. Sørg oxo for at det er åpninger ut av kassa under GFX kortet (altså: ikke sett inn sperrene for tomme kort).

 

2. Om dette alene ikke hjelper trenger du vifte for å sørge for at kjøleribba får kald luft tilført og varm luft fjærnet. Hvordan disse viftene settes, bør du lese om litt rundt om kring, da AirFlow er alfa-omega her, og det kommer helt ann på hvordan kassa di er laget.

 

Om du er som meg, lat og blakk, så kan du også bare prøve å kjøre kassa uten coveret. Funker for noen (meg inkludert).

 

mvh

Dagga

Lenke til kommentar
Quote:


The Red Devil skrev (2002-07-21 16:17):

Ja, eg forstår det, men eg trudde kjølinga ville bli bedre vist eg brukte skikkeleg kjølepasta, men det er blitt meir ustabilt.


Kan dette ha noko med at kjøleribba til kortet mitt går over alle ram brikkene, slik at varmen fra gpu gjør at ram brikkene blir varmere enn dei skulle vært ?



Hva er tempen i kabinettet, Du kan og prøve å montere en vite i døre på kabinettet som blåser på skjermkortet ditt. Det er mye du kan gjør du må bare bruke fantasien din. :razz:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...