Gå til innhold

Har PCutstyr dyr frakt?


Anbefalte innlegg

Pcutstyr er en billig webshop på priser på produkter og blitt kåret som den billigste webshopen men når jeg skal bestille er det greit å få billigst mulig pakke synes jeg.

Jeg sammenliknet med komplett og la i de samme varene og samme vekt men pcutstyr

ble endel dyrere 60-70kr dyrere selv det var samme tingene. Noen fler som har sett dette?

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Pcutstyr er en billig webshop på priser på produkter og blitt kåret som den billigste webshopen men når jeg skal bestille er det greit å få billigst mulig pakke synes jeg.

Jeg sammenliknet med komplett og la i de samme varene og samme vekt men pcutstyr

ble endel dyrere 60-70kr dyrere selv det var samme tingene. Noen fler som har sett dette?

4313086[/snapback]

 

 

De er ikke bare litt dyrere enn de andre de er ekstremt mye dyrere frakt på min bestilling kom på 218kr :thumbdown: (pakkka var på litt over 1kg), mens i andre nettbutikker har jeg fått pakker på 12,5kg til kun 108kr :thumbup: , så de er nok en god del dyrere ja!!

Lenke til kommentar
Merkelig. Det er jo Posten som bestemmer hvor mye frakta skal komme på. Da må jo de ta fryktelig mye i ekspedisjonsgebyr.

5207464[/snapback]

 

Butikkene må jo estimere/beregne dette selv ut fra hva de antar er størrelse/vekt på de ulike komponentene vi bestiller. Hvor mange kolli pakkefolkene velger å dele ordren opp i spiller selvsagt også inn.

 

Siden de fleste butikkene gir kunden et forpliktene pristilbud (inkl fraktkostnader) før kunden trykker "bekreft" i kjøpsprosessen har jo ikke butikken tid til å pakke ned alle varene og løpe til postkontoret og spørre hvor dyrt dette blir før skjermbildet til kunden oppdateres...altså må ha en algoritme for utregning av fraktkostnader. Kanskje har pcutstyr litt større margin her, enn det komplett har :)

 

ehm..forvirrende forklaring? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...