Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Windows nettverk


Anbefalte innlegg

Jeg har foelgendes problem:

 

Min laptop er tilkoblet firmanettverket. Jeg har adgang til samba-server, delte mapper paa andre datamaskiner og Internet. Derimot faar ingen tilgang til min laptop, selv om jeg har delte mapper. Aa skru av firewallen hjelper heller ikke. Ping gaar uten problem. Samme med aa hoste spill paa lokale nettverk.

Jeg bruker Windows XP home. Har ingen problemer med aa aapne delte mapper paa andre WinXP eller Win2000 maskiner.

 

Feilmeldingen andre faar er at man ikke har tilgang, eventuell rettigheter til aa aapne min datamaskin (de delte mappene blir ikke vist).

 

Noen som vet hvor problemet kan ligge?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Det var voldsomt hvor tålmodig trådstarter er, vente 3 måneder...

 

Gå inn på egenskaper for nettverkskortet dit, har du installert/aktivert "Deling av filer og skrivere i Microsoft-nettverk" ?

Jeg måtte også installere "NWLink IPX/SPX/NetBIOS-kompatibel transportprotokoll" her hjemme.

I tillegg må du vel kjøre "Nettverksveiviser" som ligger i "Kontrollpanel"

Dette burde være nok. Denne veiviseren åpner porter i Windows Firewall hvis du bruker denne.

Lenke til kommentar

Jeg har installert alt av protokoller. Jeg deler i hytt og pine og jeg har ogsaa kjoert nettverksveiviser enda en gang.

 

Problemet ligger ikke i selve nettverksforbindelsen! Det ligger i en fatal feil i Windows sikkerhet, som nekter aa la andre aa faa tilgang til mitt filsystem gjennom vanlig windows explorer. Jeg har derimot full tilgang til samtlige maskiner i mitt nettverk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...