Gå til innhold

Sigma 55-200 objektiv


Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med Sigma sitt 55-200mm F4-5,6 DC EF objektiv.

Ser at det er et rimelig objektiv - tenkte å bruke dette evt. i tillegg til 18-55 Kit objektivet med et Canon 350D kamera.

 

Eller er det noen andre objektiv jeg bør vurdere i stede.

Er det mye å hente hvis man f.eks. gå får et Canon EF 55-200 /4.5-5.6 USM istede

 

Tore

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Er det noen som har erfaring med Sigma sitt 55-200mm F4-5,6 DC EF objektiv.

Ser at det er et rimelig objektiv - tenkte å bruke dette evt. i tillegg til 18-55 Kit objektivet med et Canon 350D kamera.

 

Eller er det noen andre objektiv jeg bør vurdere i stede.

Er det mye å hente hvis man f.eks. gå får et Canon EF 55-200 /4.5-5.6 USM istede

 

Tore

I tester i det tyske fotobladet COLOR-PHOTO har Canon 55-200 fått 46,5 poeng

og Sigma 55-200 har fått 49 poeng.

Altså ser det ut som at Sigma er litt bedre. Jeg synes også at Sigma sitt er nettere og finere og jeg har valgt det selv. Er godt fornøyd med det, men det er klart at hvis en dobler prisen og litt til kan resultatene bli ennu bedre.

 

Jer har også Canon EF 90-300mm f/4.5-5.6. http://www.canon.no/for_home/product_finde..._90300mm_f4556/ Det synes jeg er et bedre objektiv som tar ennu skarpere bilder, men her blir jo også brennvidden en del lengre en på 55-200 som du spurte om. Dette koster ca 2000kr på FotoKnudsen og objektivet fikk hele 69 poeng i COLOR-PHOTO.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Nikon D70 med pakkeløsning Sigma 18-50og Sigma 55-200

 

Av disse var jeg mest og godt fornøyd med 55-200. Jeg solgte begge 2 da jeg ville bytte ut 18-50 med kitobjektivet 18-70 til Nikon

Se min Portfolio og bilder fra Tenerife, de er tatt med Sigma, vel og merke under gode lysforhold.

 

Jeg kjøpte igjen Sigma 70-300 fordi jeg ville nå litt lenger og som jeg er så lang fornøyd med.

 

:) Per

Lenke til kommentar
Perah: mulighet for å legge ut noen ubehandlede bilder med Sigma 70-300? Frister med en slik selv, men folk sier en burde hatt bedre enn F4,5.... Tror kanskje også jeg ville klart meg med et slikt objektiv til omtrent 2000kr.

Har ikke noe sted å legge ut uredigerte filer/bilde, de bildene jeg har tatt hitil har ikke verdt spesielt bra da det har vært sent(mørkt) og kun har vært i test på beveren.

Skal en tur ut i helgen å håper å få til noe bedre, tror eneste mulige utveksling er MSN, du kan evt. legge meg til som, [email protected]

 

Ellers er jeg nok enig i at f4,5 -5,6 er litt dårlig på kveldstid. Er godt mulig jeg velger en 70/80-200 f2,8 med konverter 1,4 eller 2 men venter og ser om jeg vil legge så mye penger i det, den varianten vil nok for komme på minst 6-7K.

 

:) Per

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...