RasmusS Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Hej, jeg bruger bcb6. Jeg prøver at få en form til at ligge on top (visuelt) af en anden application (background program). Jeg har ikke adgang til bakground programmets source. Desuden bakground programmet skrevet i Visual C++, sandsynligvis med noget kode fra DirectX. Dette kan sagtens lade sig gøre hvis formen bliver lavet i en dll loadet af backgound programmet, men hvis jeg prøver at ligge den on top fra en stand alone exe, vil background programmet ikke "acceptere" min form. Jeg har en stand alone exe som laver formen (eks 1): Application->CreateForm(__classid(TForm1), &Form1); Form1->ParentWindow = BackGroundHWND; Form1->Show(); Eller jeg fra en dll laver formen på samme måde (eks 2): Application->CreateForm(__classid(TForm1), &Form1); Form1->ParentWindow = BackGroundHWND; Form1->Show(); I eksempel 2 bliver formen lavet fra background programmet (loadet via en dll). I eksempel 1 fra en exe fil. Til forskel fra hvad der sker i eksempel 2, så sker der i eksempel 1, når jeg prøver at få min form til at ligge on top fra stand alone programmet, det at background programmet ikke vil acceptere min form. Den vises on top, men hvis man klikker på min form minimeres backgroundprogrammet sammen med min form. Dette sker ikke hvis jeg laver min form fra en dll. Det virker som om at background programmet sættes på pause når jeg klikker på min form lavet fra standalone exe filen (derefter minimeres det), hvorimod hvis jeg klikker på formen fra dll'en kører det andet program videre i baggrunden. Mit spørgsmål går så på, hvad er forskellen på at lave formen fra dll'en og lave den fra et stand alone program? Og hvad skal jeg gøre for at background programmet accepterer at min form skal ligge on top? Kan background programmet håndtere forms fra en anden process anderledes end dem som er lavet fra dens egen process? Hvordan kommer man evt. rundt om det problem? På forhånd tak! Mvh. Rasmus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå