Gå til innhold

beholde home ved bytting av distro


Anbefalte innlegg

Hei

Har skjønt at det går ann å beholde home når man bytter distro, men det kan være smart å ta sikkerhetskopi(?). Men når jeg har win på en partisjon, kan denne "legges til" home, uten at det ødelegger/forstyrrer noe med min home, eller om den bare legger seg til uten noe problemer?

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det smarteste er etter min mening å ha /home på en egen partisjon. Når jeg da bytter distro formaterer jeg de andre partisjonene, men lar alltid /home ligge urørt.

 

Forresten, så tar jeg vel ofte en opprydding av konfigurasjonsfiler under /home hvis det er snakk om større oppgraderinger av programpakker som KDE, GNOME og liknende. Men det er fordi jeg selv føler for å starte "fresh".

 

Når det gjelder windows-partisjoner så kan man jo alltids mounte dem et sted under /home, som f.eks /home/win.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

hørtes ikke så dumt ut, men tingen er at jeg har to disker. Den en e med ødelagt bootsektor, og en annen en med madrake og win. Skal fjern win fullstendig, og den disken uten bootsektor ble brukt som lagring til win partisjonen. Nå skal jeg fjerne win og formatere den bootsektorløse disken og bruke alt til Ubuntu, som jeg skal legge inn.

Men jeg vil jo helst ikke miste det jeg har på mandrake "home'en" min..

Var bare det jeg lurte på om det lot seg gjøre, med tanke på å legge til plass til home, og om home'en ble bevart når jeg skiftet distro(med tanke på sammenslåing av diskene).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...