Gå til innhold

Får ikke nettverkskortet til å fungere


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et lite problem. Det innebygde nettverkskortet på hovedkortet sluttet plutselig å fungere. Jeg innstalerte driverne på nytt uten noe resultat. Jeg innstalerte også windows på nytt. Men når jeg innstalerer driverne så dukker fortsatt ikke nettverkskortet opp i "Mine nettversktilkoblinger".

 

Noen som har anelse på hvordan dette skal løses?

 

På forhånd takk for hjelpen :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har telenor adsl, eller noe annet så kan det jo hende at de oppgraderer linjen din. Telenor startet jo nettop med dette arbeidet :) Har ikke sett noen økning her, men jeg bor i midt-norge. Ellers kan det hende at routeren din har hengt seg. Prøv å restarte den, evnt. modemet også.

Lenke til kommentar
Om du har telenor adsl, eller noe annet så kan det jo hende at de oppgraderer linjen din. Telenor startet jo nettop med dette arbeidet :) Har ikke sett noen økning her, men jeg bor i midt-norge. Ellers kan det hende at routeren din har hengt seg. Prøv å restarte den, evnt. modemet også.

Problemet er ikke at jeg ikke får koblet til internett, men at maskinen rett og slett ikke finner nettverkskortet.

Lenke til kommentar

Ah, beklager at jeg var uoppmerksom. Har du sjekket "device manager" eller "enhetsbehandling" som det heter i den norske versjonen av xp? (windowsknapp + Pause->maskinvare->enhetsbehandling) Her skal det stå et utropstegn ved siden av en komponent om det er noe feil. Isåfall kan du prøve knappen "oppdater driver" og referere til en mappe der du har driverfilene. Jeg hadde en gang samme problem da jeg installerte xp sp2, men i nyere sp2 versjoner så har det ordnet seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...