Gå til innhold

Skjermkort blir varmt, maskinen skrur seg av.


Anbefalte innlegg

MSI KT6V m/ Athlon XP 3200+, Orginal Chieftec 350W PSU, 3stk 120GB IDE og 1stk 200GB SATA.

 

Skjermkortet er MSI ATI Radeon 9250 128mb.

 

 

Jeg får spillt i ca 5 minutter før jeg blir kastet ut og VPU kommer opp at den har blitt fixa etter ettellerannet. Hvis jeg da trykker ok og fortsetter og spille så funker det i max 30sek så skrur hele maskineriet seg av. Trodde problemet lå i for lite strøm så jeg koblet ut alle diskene unntatt 1. Samme skjedde da også. Innstillingene i Bios er fine, Biosen er oppdatert, Skjermkort drivere er oppgradert og nedgradert i hytt og pine. Noen som vet hva den varmeutviklingen kan komme av? Kortet er ca 4-5 mnd gammelt men aldri spillt noe særlig.

 

 

Edit: Satte en vifte som blåste direkte på kjøleribba men funket like dårlig..

Endret av miZtiNk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke super peiling, men vil nok tippe på at du har vært litt gjerrig når du kjøpte skjermkortet. Hjelper lite at det er nytt, når det rett og slett ter for dårlig....

Du får skru ned på oppløsning og andre detaljer, så vil du nok slippe at det slår seg av.

 

Annet du bør gjøre er å bytte kjøleren, evt i alle fall ta den av og erstatte kjølepastaen som ligger orginalt. Denne er ofte VELDIG dårlig!

Endret av Fixit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...