Gå til innhold

Kontaktfeil i Hk?


Anbefalte innlegg

Som regel når jeg slår på pc'n skjer dette,

jeg skal skrive passordet mitt, men ingenting kommer på skjermen, ikke før jeg dunker i kassa, da kommer alt jeg har skrevet..

 

dere tenker sikkert ååå! windows... men nei, tror IKKE det er windows denne gangen.

dette har skjedd meg ofte, eneste den trenger er et lite dunk.. skjer noen ganger når jeg spiller og, plagsomt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problemet med Soundblaster 16 - kortet i en gammel pentium 150 jeg hadde for noen år siden. Fant ettervert ut at kortet hadde sklidd nesten ut av isa-slotten fordi jeg ikke hadde montert et feste til hk, så hver gang etter jeg hadde flytta på pc'en, så måtte jeg inn i maskina og dytte ting på plass, eller så datt det ut under bruk. De gangene jeg var litt lat så fikk maskina bare et slag i sia, når ting ikke funka, også ordna det seg. ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dette høres ut som et klassisk Watu - tilfelle.

 

Watu forekommer som oftest ved fullmåne nær midnatt, men kun om trani - medja står ved "sjerni" - ringen av utbrente fjærfeer.

 

 

Watu forsvinner ikke av seg selv, med tanke på de evigvarende åndene som omgir de ytterste kretsende på northbridge - chipsettet og stenger signalene ved X#97TRET# området.

 

Dette kan kun avvendes ved å benytte en mer ukjent metode som jeg nå skal prøve å forklare her:

 

1. Ta din egen, eller andres katt og plasser den i et rom. Vent på at denne katten gulper opp en hårball.

 

2. Finn en etni - hvit due. Skjer over strupen på denne duen, og syng "kua mi vi elsker deg" mens du samler opp blodet.

 

3. Ta hårballen, og gni inn dueblodet.

 

4. Masser så rundt northbridge - chipsettet med denne hårballen mens du nynner på "evig din" av sandra klaus.

 

 

Fjern det overflødige blodet, og skru på pcn. Den skal nå fungere utmerket.

Lenke til kommentar

ok, siste gang jeg forklarer dette..

 

Ja, jeg har sjekka pluggen, den sitter som støpt. samme med skjermkort.. men som sagt har det ingen ting med skjermkort eller noe sånt å gjøre.

 

et eksempel på det som skjer er at når jeg skal logge inn med passord i windows:

 

jeg skriver inn passord.. men ingen dotter kommer på skjermen jeg kan vente lenge, men ingenting kommer opp i passord feltet. så gir jeg noen dunk i maskina, og der kommer hele driten jeg har skrevet.

 

så, det betyr da at det ikke er noen kontaktfeil i selve tastaturet, for det jeg har skrevet kommer jo opp..

 

jeg vet jeg ikke er så flink til å forklare, men kan noen være så snill prøve å forstå hva jeg vil fram til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...