sturla72 Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Kjører GNU/Linux og Bluefish 1.0 web editor. Alle nettlesere viser webben min korrekt, bare ikke internett explorer! Der blir æøå til noe helt vannvittig rart noe. Noen som har forslag? Til og med mozilla eller firefox under windows klarer å vise sidene mine rikitg. Hva er dette for noe?
Loomy Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Tipper du har satt en eller annen tvungen charset. Gå på view -> encoding og sørg for at den står på auto select.
Steinmann Skrevet 4. juni 2005 Skrevet 4. juni 2005 Eller at du har satt et charset og lagret filene i et annet.
sturla72 Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Skrevet 6. juni 2005 Hm.. Jo... Alle fonter bestemmes via css fila. Med flere alternativer om ikke nettleser eller operativsystemet ikke har lastet fontene. Det rare er jo at det brae er MS explorer som ikke tar siden min korrekt.
objorkum Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Du må sette rett tegnsett i Bluefish. Brukar Bluefish sjølv. Edit > Preferences > Files > Default character set > ISO-8859-1 Det er altså om du brukar ISO-8859-1 i HTML-filene dine. Då skal du ha meta-taggen slik: <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå