Gå til innhold

Hva er forskjellen mellom å bruke FP og Dreamwaver

Anbefalte innlegg

Skrevet
_Adler_: du har hørt det ja, men har du prøvd det selv? man bør ikke komme med slike påstander før man har prøvd det selv i praksis.

Jeg har prøvd det, laget samme siden med fp og md dw, dw hadde minst kildekode og den mest ryddige...

Dessuten har DW den beste code view, den bruker farger som nesten regnes som en standard, men fp bruker andre farge, og mindre farger, som gjør koden uoversiktelig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
De fleste sier at Dreamweaver lager mer ryddig kode enn Frontpage, og det er der jeg har påstanden fra. Har alltid hørt at Frontpage ikke er så bra i forhold til Dreamweaver. Jeg holder meg i alle fall langt unna WYSIWYG editorer, men Dreamweaver er fin å bruke i "Code-view".

De fleste på forumet her sier det ja, og det har vært populært å si det overalt uten at det dermed nødvendigvis har rot i virkeligheten som jeg har skrevet tidligere. Søk litt på frontpage vs dreamweaver i Google og du vil se at meningene er delte og at det ikke er noen entydig konklusjon å trekke.

Skrevet
Jeg har prøvd det, laget samme siden med fp og md dw, dw hadde minst kildekode og den mest ryddige...

Som sagt tidligere i tråden: En person har en erfaring, andre personer har helt andre erfaringer. Du kan aldri trekke en generell konklusjon bare basert på din egen erfaring.

Dessuten har DW den beste code view, den bruker farger som nesten regnes som en standard, men fp bruker andre farge, og mindre farger, som gjør koden uoversiktelig...

Det er en smakssak selvfølgelig. ;)

Skrevet

Problemet her er at det ikke er argumenter som kommer frem men påstander. Så lenge folk bare påstår det ene eller andre uten noe som helst dokumentasjon å vise til så blir det like nyttig som diskusjoner av typen "Hva er best av PC og Mac, Windows og Linux, Ati og NVidia, Loff og brød, Sjokade og Nugatti". Bortsett fra at Nugatti selvfølgelig er best er slike diskusjoner helt meningsløse. Det er det jeg poengtert også ved å vise til at påstander uten dokumentasjon er helt uten verdi.

Skrevet
Hvor ble det egentlig av Sunda, forresten? :hmm:

kjeklulf: Hvorfor trekker du inn sjokoladepålegg inn i dette!? Har jo absolutt ingenting med Dreamweaver/Frontpage å gjøre :nei: .

zjulik: Sunda finnes fortsatt det, de har de i butikken like i nærheten. :)

Skrevet (endret)

Det er en smakssak selvfølgelig. ;)

Man kan forandre på fargene i FP.

Det eneste dumme er at man ikke kan ha forskjellige farger i javascript koden vis man bruker det inni html filen. (ihverfall ikke i FP-XP)

FP lager dårligere kode. Men ikke så veldig mye bedre enn at man må ha DW istendenfor FP. Så vidt jeg vet er også DW dyrere, men det finnes flere fungsjoner i den. Vis du absolutt må ha en WYSIWYG editor bør du heller se på en med de fungsjonene du trenger til en overkomelig pris.

Endret av 100smiles
Skrevet

Hmmm... Den FP-siden var tydeligvis ikke laget i FP 2003 som er siste versjon. Jeg har akkurat laget en identisk side i 2003 og da var det 2 feil...;)

Har ikke noe sted å laste den opp akkurat nå men det kan sikkert ordnes etterhvert.

Skrevet
Hmmm... Den FP-siden var tydeligvis ikke laget i FP 2003 som er siste versjon. Jeg har akkurat laget en identisk side i 2003 og da var det 2 feil...;)

Har ikke noe sted å laste den opp akkurat nå men det kan sikkert ordnes etterhvert.

Send den gjerne til meg på [email protected]

Skrevet

Det er fullt mulig å lage en bra side i Frontpage, men jeg vil absolutt anbefale Dreamweaver allikavel. Synes det mer oversiktelig, flere funksjoner og mye bedre code viewer.

Skrevet

Har du sendt siden du laget til "drange_net"?

Skrevet

Off topic, Yrjan, men hvis du liker Metallica og bor i Bergen, vil det sikkert glede deg å høre at Brutallica skal spille på Inside på torsdag. Det må oppleves! Jeg har sett de en gang før, og de er rå!

Skrevet (endret)
Off topic, Yrjan, men hvis du liker Metallica og bor i Bergen, vil det sikkert glede deg å høre at Brutallica skal spille på Inside på torsdag. Det må oppleves! Jeg har sett de en gang før, og de er rå!

Bor ikke i Bergen :)

Men er fra Bergen :thumbup:

Så får nok ikke sett de :no:

Men takk for tipset :D

Endret av yrjan
Skrevet

Hva har dette med FP og Dreamweaver å gjøre!? :nei:

Må si at dette er et av de verste off topic tilfellene jeg har sett.

Det finnes en grunn til at man kan sende PM til folk....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...