Gå til innhold

Anbefalinger til ny DVD spiller?


Anbefalte innlegg

Hei! Skal kjøpe meg en ny dvd spiller nå, men har ikke særlig mye greie på typer og løsninger så hadde vært greit om noen kunne gitt meg noen tips! :blush: DVD-spilleren jeg søker skal ikke være noen opptaker i grunn, skal bare brukes som avspiller og ikke opptaker. Har sett for meg at disse behovene må dekkes;

 

MP3, DIVX(avi)

Optisk kabelinngang (til 5.1)

Ethernetinngang

Innebygget Dolby Digital dekoder (er lydoptimaliserende?)

Innebygget DTS dekoder (er lydoptimaliserende?)

 

 

Finnes det noen spillere der ute på markedet som dekker disse behovene?

 

 

Hvordan tror dere denne er?

 

D-Link DSM-320

http://www.dinside.no/php/art.php?id=211328

 

 

Takk for eventuelle inlegg og tips :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Javisst, avi filer brennes fra pc over på vanlige cd'er og det funker helt suverent.

Jeg bestilte min Asono DVDX70+ sist mandag og fikk den fredag, så har ikke brukt den lenge, men ser allerede nå at spilleren er et gullfunn.

SÅ mye lettere å slippe å konvertere avi filer til dvd format før jeg putter de inn i dvd spilleren i stua. Anbefales!

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt denne asono spilleren, så jeg gleder meg til å teste den ut =)

Fant ut at jeg egentlig ikke trenger ethernet inngangen, men hvis noen skal være interessert i D link 320-RD, så kommer den i midten av juli

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
veldig bra. du blir nok mest sannsynlig fornøyd..

 

Husk bare å oppgrader til siste firmware når du får den..

husk at det er forskjell på firmware til x70 og x70+

Hvorfor er det viktig å oppgradere firmwaren med en gang? Støtter den noe mer da?

 

 

 

Jeg er fornøy så langt bortsett fra at av og til virker det som det lagger pga spilleren skal 'konvertere' fra avi- til lesbart bildefilm. Men synes den tross alt er rask i både menyer og lesing av dvder. Må faktisk si at det er et stort minus at selve inntaket til dvd er lagd så dårlig av plastikk. For meg virker det som at den kan knekke veldig veldig lett etter kanskje litt bruk. Noe som kan bli fort kostbart? Og fjernkontrollen, det hjelper jo ikke at den er selvlysende når du ikke kan se teksen som står på knappene =)

Lenke til kommentar
veldig bra. du blir nok mest sannsynlig fornøyd..

 

Husk bare å oppgrader til siste firmware når du får den..

husk at det er forskjell på firmware til x70 og x70+

Hvorfor er det viktig å oppgradere firmwaren med en gang? Støtter den noe mer da?

 

Anngående dette spørsmålet. Hvor finner jeg nyeste firmware? Ser ut som asono har forandret på sine hjemmesider så jeg ikke får lastet ned

Lenke til kommentar

Da har spilleren vært i hus ett par dager, og er foreløpig veldig fornøyd. Umiddelbart var jeg utrolig skuffet. Synes hele spilleren virket som en skranglete plastikkboks. Men etter å ha testet den litt, er jeg imponert over hva denne billige boksen kan. Ser ingen lagging ved avspilling av divx/xvid, slik "arna" bekriver, men har heller ikke testet avspilling i mer en 10-15 minutter.

En irriterende ting: TV'en går automatisk i 16:9 modus ved avspilling. Irriterende å måtte stille dette tilbake på TV'en. Håper dette bare er en innstilling i spilleren.

 

Btw. Det finnes, i følge asono.no, ingen ny firmware for x70+.

Hvis du bruker siste firmware for x70 på x70+, vil du miste muligheteten til å spille av .ogg.

 

Uansett så må man vel kjøpe ny spiller om noen mnd.:

"Støtter DVDX70 DivX6?"

Foreløpig ikke Vi har bedt chipset-produsenten vurdere mulighetene for å oppgrade firmware med ny kodec for DivX6, men på grunn av begrensninger i hardware for noen av de nye funksjonene er det usikkert om dette er mulig. Så fort vi har fått en avklaring vil vi legge ut svaret her

 

 

Hvis du ikke trenger divx6, og har akkurat kr. 1000,- å bruke på dvd-spiller ( inkl. frakt ), kjøp en x70+.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...