Gå til innhold

DVD+R Double Layer problem.


Anbefalte innlegg

Jeg har brent DVD-Video på en del Verbatim DVD+R Double Layer disker, men har problemer med å få dem til å fungere på DVD-spillere.

Har prøvd på flere forskjellige Pioneer og Panasonic spillere, men ingen virker 100%. Noen spiller ikke i det hele tatt, mens andre spiller bare det som ligger på første laget eller hopper tilbake til menyen under avspilling.

Har for det meste brukt Nero Burning Rom, men har prøvd TMPGEnc DVD Author og CloneDVD også. Er det noen som har forslag til hva dette kommer av. Eller som kan fortelle hvilket program og innstillinger de bruker? Jeg har brukt både Plextor 716 og NEC3500 til brenningen uten at det gjør noen forskjell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke bruk Nero for å brenne til Pioneer spillere, Nero kan sette layer-break feil. Pioneer DVD spillere kan generelt spille DVD+R DL plater, så prøv å brenne en med RecordNow.

Og bitsetting bør man ha på +DL ja, også Pioneers egne DVD-brennere vil sette DVD+R DL plater til DVD-ROM booktype for økt kompatibilitet.

Lenke til kommentar

Nero gjør om booktype til DVD-ROM. Hva er bitsetting??? Hvor får jeg tak i RecordNow?

Har i mellomtiden prøvd med Alcohol120%, og når jeg prøvde å spille den DVDen så førte det til at pioneer spilleren bare såvidt så ut til å skulle komme med et bilde på skjermen før den konka ut, og Panasonic spilleren hang seg og jeg måtte dra ut strømledningen.

Endret av Thoth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...