Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mister kontakt med trådløs internett


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har hatt et trådløst system nå i 2 år, ikke noe problemer, intill plutselig 2 av i alt 4 nnettverks kort kutter ut når den har overførst 500Mb blank... Jeg har 2 CNet 11Mbps USB Adapter, det er kun disse det gjelder... Men når jeg mister kontakt er det jo bare å koble det fra, og så på igjen, så er det full kontakt.

 

De andre 2 maskinene funker helt topp... noen forslag? :)

 

Utstyr:

Nettverkspunkt: 3Com OfficeConnect

Kort: CNet 11Mbps USB Adapter

Endret av BFP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du oppgradert til WinXP SP2? Hvis ja, så er det ikke alle gamle drivere som trives like godt med denne. Hvis du bruker Windows til å konfigurere klienten, så kan du prøve å disable Wireless Zero Configuration i Services, og bruke CNet's konfigurasjonsprogram. Av og til kan det hjelpe å avinstallere driveren, og installere den på nytt. Sjekk også om det ikke finnes nyere drivere.

Lenke til kommentar
Har du oppgradert til WinXP SP2? Hvis ja, så er det ikke alle gamle drivere som trives like godt med denne. Hvis du bruker Windows til å konfigurere klienten, så kan du prøve å disable Wireless Zero Configuration i Services, og bruke CNet's konfigurasjonsprogram. Av og til kan det hjelpe å avinstallere driveren, og installere den på nytt. Sjekk også om det ikke finnes nyere drivere.

 

Alt dette er gjort, problemet er der fortsatt. :(

 

 

Har du oppgradert firmware på 3com'n

Jeg hadde samme problem at den mistet connection på Wireless når man lastet ned.

 

Etter oppgradering hadde jeg ingen problemer

 

Hvor fant du disse? Og hvordan instalerer jeg dem?

Lenke til kommentar

Du må pakke opp fila, ved å kjøre den. Så får du en mappe med en fil som slutter på .dlf . Det er denn filen routeren skal ha. Routeren må du logge inn på via Internet explorer, elller den browseren du eventuelt måtte ha. Ip adressen er vel: 10.0.0.1 eller 192.168.1.1 eller 192.168.1.2. eller 192.168.2.1...dette bør du vite selv. Når du har kommet inn på routeren, ferdig innlogget, klikker du på "System Tools" i menyen til venstre. Deretter klikker du på folderen oppe til høyre, som er merket "upgrade" så leter du frem den .dlf filen som du pakket opp. :) HUSK at det kan ta litt tid å oppgradere. slå ikke av routeren. Det er lurt å ta backup av innstillingene dine først om du ikke husker dem. Dette får du også gjort ved hjelp av en funksjon inne på routeren.

 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...