Gå til innhold

Et par smørsmål om SP2


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt SP1 instalert lenge nå, men har hørt i det siste at SP2 (som hadde masse feil når det komm ut) har blitt fiksa og er veldig greit å ha. Så jeg skrudde på Automatisk Live Update og det tok sin tid før oppdateringen bl elasta ned og instalert. Så da her jeg noen spørsmål:

 

1. Åssen vet jeg om jeg har SP2 instalert på maskinen? :blush: (På kontrollpanelet i Fjern/legg til programmer så ligger det en haug med WIN XP Hurtigreperasjoner)

SP2.JPG

 

2. Hvordan kan jeg slå AV den innebygde brannmuren i SP2?

 

3. Hvor legger de Automatisk Live Update filene seg, (hvilken mappe)

 

Bruker Win XP Home(dette er til den bærbare) så har lyst å teste ut Sp2 her før jeg legger det inn på den stasjonære. ;)

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trykk på Windows- og Pause/Break-tasten samtidig, så får du opp System-kontrollpanelet (du kan også komme dit via Kontrollpanel/System). Under Generelt står SP1 eller SP2.

 

Brannmuren i Windows deaktiverer du såvidt jeg husker i Kontrollpanel/Nettverk eller noe sånt.

 

AutomaticUpdatefilene legger seg vel i operativsystemet samt i Windows/Servicepackfiles, samt som skjulte uninstall-mapper i Windows-mappen.

 

Si helst "Automatic Update" - LiveUpdate er sterkere knyttet til Norton/Symantecs antivirus.

Lenke til kommentar
Brannmuren i Windows deaktiverer du såvidt jeg husker i Kontrollpanel/Nettverk eller noe sånt.

 

Nesten der. Under kontrollpanel ligger det et eget ikon som heter windows-brannmur.

 

Under generelt fliken kan du velge om brannmuren skal være av eller på

Sånn var det ja :thumbup:

Lenge siden man var innom det ikonet :D

Lenke til kommentar

Huff nå viser det seg at jeg bare har fått tak i oppdateringer men ikke SP2. Var veldig rart dette, pga det tok sin tid. :innocent: Så da har jeg nok ikke SP2 nei, men Automatic Update har begynt å laste ned en stor fil nå så lurer på om dette er SP2. Må nok vente en stund, maken til tiden dette tar. :whistle:

 

Takk for hjelpen da folkens. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...