Raastadboy Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306807&cks=PRL ER DETTE BRA?????
nikhuse Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 Er ett godt kort det, men hadde personlig gått for ett Nforce 4 Hk..
Raastadboy Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Skrevet 2. juni 2005 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307917&cks=PRL Er dette bra da?
daniel_984 Skrevet 2. juni 2005 Skrevet 2. juni 2005 (endret) Ville mye heller gått for den siste der. Har selv et HK (Epox ND-9NDA3+) veldig lik den første, og må ærlig talt si NB-vifta bråker forferdelig. Veldig fristende å bytte den ut men er rett og slett ikke plass (om man har stor nok kjøler på skjermkortet). Dessuten holder jo PCI-e lenger enn AGP. Edit: leif Endret 2. juni 2005 av daniel_984
cozmo_ Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Vurderer det Epox kortet nå. Har AGP skjermkort og da er utvalget på socket 939 dårlig. Hvor stor kjøler har du på skjermkortet som gjør at du ikke kan bytte ut HK vifta ?? Jeg så for meg å sette på en Zalman passiv kjøler på HK.... -coz
daniel_984 Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 (endret) Har ATI Silencer4. Har bestilt den (passiv Zalman) jeg også, og får den vel i posten i morra. Man får vel "modda" den på plass med litt bøying/saging av de innerste stengene, om det skulle være nødvendig. Ulempen er jo at man ikke får viftebasert NB-kjøler. Dette løste jeg rett og slett ved at jeg satte vifta på GPU'en til å suge inn istedenfor å blåse ut, så denne blåser rett på NB. Endret 3. juni 2005 av daniel_984
rolfar Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 Jeg har samme problemet som deg. Jeg har et bra AGP skjermkort og er på leting etter et nytt hovedkort til et AMD64 system. Hva er det beste valget? Jeg er tenkt å kjøpe en prossesor med 2 kjerner.
daniel_984 Skrevet 3. juni 2005 Skrevet 3. juni 2005 (endret) Ang skjermkortvifta di som er for stor så ordner det seg lett med litt lett "modding på selve kjøleren. Alle kjølere på HK er så små at du får plass til stor nok vifte (har hvertfall ikke hørt om HK-vifter som ikke er det), men problemet starter når du vil ha en stillere løsning. Om det er tilfelle så er du antagelig ingen klokker og da er jo passiv kjøler det beste ville jeg tro(og ikke denne! som da egner seg "best" til klokking). Uansett kan du jo reversere skjermkortvifta (som i mitt tillfelle peker mot NB) til å suge utenifra og inn istedenfor andre veien. Dermed oppnår du en slags effekt som en "vifte" på den passive NB-kjøleren. Generelt må jeg jo bare si at jeg er veldig fornøyd med HK'et mitt. Har vært veldig stabilt, og har ikke hatt problemer med det. Tror angående at du har tenkt deg en tokjernet CPU, så holder det nok med BIOS oppdatering. Vet ikke, men dette er jo enkelt å sjekke opp når endelig den CPU'en kommer. Edit: leif Endret 3. juni 2005 av daniel_984
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå