Gå til innhold

eDonkey: Plutselig spiser explorer 99% av cpu.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Iløpet av det siste halvåret har det dukket opp et merkelig problem som oppstår nå og da. Jeg mistenker virus eller orm, men Norton finner aldri noen ting. I alle tilfellene har jeg klart å finne problemfila i nedlastingsmappa mi. Når jeg går inn i taskmanager, ser jeg at explorer (windows) spiser opp all prosessorkraft. Og alt går følgelig usannsynlig tregt!

Nå sist gang dette skjedde, prøvde jeg å løse problemet enkelt, trodde jeg... Jeg ville prøve å legge alle filene fra nedlastingsmappa til søppelkurven: På den måten vil jeg finne ut hvilken fil som ikke ville la seg flytte - som regel er det den fila som forårsaker problemet (vanligvis korrupt/ødelagt .avi/.mpeg-fil). Men så skjedde et eller annet i det alle filene ble flyttet til søppelkurven. Alt gikk selvfølgelig tregt når jeg gjorde dette. Det går tregt med en gang jeg går inn i mappa. Uansett, når jeg skulle gjenopprette filene fra søppelkurven, da var 20gb med nedlastede filer borte. Whops. Ikke mye gøy det der. Spesielt når dama hadde masse forskjellig greier der i tillegg...

Jeg vil ha bukt med dette problemet. Er det windows som er klar for en reinnstallasjon? Eller kan det være noe annet..?

All hjelp mottas med stor takk.

[EDIT: Ikke internet explorer - win filbehandler]

Endret av Celsior
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avinstaller eDonkey og installer igjen hvis det går. Hvis det er en avi-fil, har du prøvd dette?

Har du problemer med å slette .avi filer ?

start -> kjør -> regsvr32 /u shmedia.dll (trykk enter)

se evt. her : http://www.dinside.no/data/temasider/tips-...il-a101582.html

1. Klikk Start -> Kjør -> og skriv inn regedit

2. Finn frem til/søk etter følgende nøkkel:

HKEY_CLASSES_ROOTSystemFileAssociations.avishellexPropertyHandler

4. Slett denne nøkkelen.

5. Avslutt Regedit. Det kan hende du må starte maskinen på nytt før dette vil fungere.

Skrevet

>>>Når jeg går inn i taskmanager, ser jeg at iexplorer (windows) spiser opp all prosessorkraft.

explorer.exe er Windows filbehandler++

iexplore.exe er Internet Explorer

So what is it?

Har du søkt etter spyware og virus?

Har du kjørt en checkdisk?

Har du sjekket hva som starter med maskinen din?

Skrevet

det må være windows filbehandler - ingen tvil om det.

Spyware og virus. Ingen. Garantert. Jeg er helt febrilsk etter spyware. Kjører SpyBot og Lavasoft jevnlig. Har dessuten NIS2005 som kjører full system scan hver tredje dag.

Chkdsk /f og vanlig chkdsk (på andre diskene) kjører jeg så ofte som jeg kan.

Det er omtrenlig 28 prosesser som løper samtidig, i tillegg har jeg gjerne msnmsg, asusanalprobe og en til filleprosess som jeg ikke får skrudd av permanent (u/å avinnstall da seff). De tar ikke rare ressursene uansett... Riktignok pleier jeg gjerne å lukke de systemet ikke trenger når jeg skal sette igang en spillsesjon.

Spesifikasjoner/system: http://forum.hardware.no/index.php?s=&act=...=0#entry3569362

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...