Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WRT54G og Netopia 3351


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enkleste er å gi WRT54G IP adresse i samme range som netopia routeren. f.eks 10.0.0.40. etter at du har slått av DHCP i WRT54Gn og gitt den den adressen. Så saver du instillinger og plugger kabelen fra Netopia til LAN/switch delen av WRT54G. Så har du kun en ruter oppe å kjører og alle PCer snakker med Netopia routeren istedet for WRT54G. (Den funker så og si som et aksesspunkt da)

Lenke til kommentar

zvein, jeg har trøbla mer enn du aner med pass-through på Netopa 3351.

 

Nei, det har ikke noe med WRT'en din og PPPoA. Men jeg kan enda ikke fortelle deg hva det er. Ser ut som om noen klarer dette med en gang, mens andre ikke... Forbanna irriterende er det!

 

Kan jeg spørre deg hvilken serie ip adresser WRT'en din deler ut? 10.0.0.1/24 eller 192.168.0.1/24 (eller noe annet).

 

Edit: Leif

Endret av netphreak
Lenke til kommentar

Hei

 

Har prøvd begge to faktisk uten hell, men som nevnt tidligere så fungerer routeren fra ngt i passthorugh-mode. for etter at jeg har satt routeren til passthrough og kobler den rett i pc'n så fungerer alt utmerket, men så fort wrt'n blir koblet på så funker ikke noe.. ikke lett det her

Lenke til kommentar

Du kan ikke sette Netopia routern som transparent og bruke wrt54g som router,siden den ikke støtter PPPoA. Det enkleste er å gjøre som tidligere nevnt,sett ip på wrt54g til 10.0.0.x,slik at den kan nå Netopia routern,og bruke wrt54g som switch/AP,og la Netopia ta seg av rutinga. Det er desverre det eneste du kan gjøre.

Lenke til kommentar

Det har ingen ting å si hva routeren etter Netopia'en "støtter". Den får en leased IP fra Netopia'en - that's it. Du skal ikke legge inn noe brukerinfo fra NGT på WRT'en. WRT'en bryr seg ikke om annet enn å få tildelt en IP, for så å dele denne opp i en lokalipserie, f.eks. 192.168.0.1/24

Lenke til kommentar
Du kan ikke sette Netopia routern som transparent og bruke wrt54g som router,siden den ikke støtter PPPoA. Det enkleste er å gjøre som tidligere nevnt,sett ip på wrt54g til 10.0.0.x,slik at den kan nå Netopia routern,og bruke wrt54g som switch/AP,og la Netopia ta seg av rutinga. Det er desverre det eneste du kan gjøre.

Den er vel ikke transparent når den er i passthrough? Da fungerer den vel bare som modem? Fordi jeg har jo bare på motta ip på maskinen min, og det går så det griner, derfor jeg syns det er rart at wrt'n ikke fungerer når den også står på å motta ip

Lenke til kommentar
Den er vel ikke transparent når den er i passthrough? Da fungerer den vel bare som modem?

Helt riktig.

 

WRT'en mottar altså ikke den virkelige IP en din fra NGT? I såfall må DHCP være slått av... Prøv å sett den virkelige IP'en din som statisk adresse i WRT'en for å se om det fungerer da.

 

Kjenner ikke helt konfigurasjonsoppsettet i WRT (har selv 2 WAP, altså uten router), så jeg kan ikke hjelpe deg stort på dette området. Men det burde det være mange her som kan? Evt. kan du jo poste noen bilder ("print screen" knappen er fin å ha) av konfig sidene til WRT'en.

Lenke til kommentar

En liten oppdatering nå:

 

Sitter nå med en router fra SMC istedet for wrt'n, og da fungerer alt helt utmerket, så det er tydeligvis noe feil med wrt'n. enten om det bare er noe med firmwaren, eller om det er hele boksen, det veit jeg ikke. kjedelige greier.. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...