Gå til innhold

Gran Turismo 4 Cup / Liga


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Prøvde med spoilere nå, men hjalp ikke stort gitt. 20 runder seinere og har slipt av ynklige 0,146sec. Ser hvor jeg kan tjene litt tid, men gjør alltid en eller annen feil.

 

Egentlig ganske fornøyd med tiden selv, men aner jo ikke hvordan det holder i dette selskapet. :)

Nei. Blir utrolig spennende. Her gjelder det å velge riktig deler ja!

Lenke til kommentar

Dette har sikkert alle funnet ut selv, men den siste svingen før mål lønner det seg å bremse mer enn man vil (slow in -> fast out) bedre å holde ca 85 gjennom svingen og få rask aks ut enn å få skrens som får farten ned mot 60....

 

EDIT: Hadde glemt helt å slå av ASM/TCS - tjente jammen nesten 2s på å slå av :w00t:

Endret av touring_man
Lenke til kommentar

hmm.. merker at jeg trenger litt trening.. sliter med å få rundetidene ned mot 1.40.00.... har enda ikke byttet olje da.. får skylde på det...

 

Nå har jeg kjørt 10 runder med paden (analog-stikkene selvsagt), men drar frem rattet i morgen og håper at det går bedre da... :D

 

Har aldri brydd meg så voldsomt om å kjøre fortest mulig, så lenge det har gått fortere enn de andre bilene, men så har jeg samtidig savnet det.

 

edit: asm ja.. det har jeg ikke tenkt på.. får vel gradvis prøve å slå den av også.. prøvde å slå den helt av en dag, med en eller annen 7-800 hesters bil, og det gikk rett til helveten... jaja.. har heldigvis fri i morgen :D

Endret av Musty
Lenke til kommentar

Er en sving der man kan kutte noe volsomt... hva gjør vi med den, Totte? Garantert mange som kutter den. Tjener da over et halvt sekund.

 

Edit: over et halv sekund var visst litt overdrevet, men oppimot 0,3s kan man tjene.

 

Forresten, dette er akkurat samme liga som den hos gtplanet, sant? Sånn at resultatene fra begge forumene legges sammen?

Endret av superman
Lenke til kommentar
Er en sving der man kan kutte noe volsomt... hva gjør vi med den, Totte? Garantert mange som kutter den. Tjener da over et halvt sekund.

 

Edit: over et halv sekund var visst litt overdrevet, men oppimot 0,3s kan man tjene.

 

Forresten, dette er akkurat samme liga som den hos gtplanet, sant? Sånn at resultatene fra begge forumene legges sammen?

Tja, vet ikke hva vi kan gjøre med det med den svingen.....er faktisk ikke helt sikker på hvem du mener men, har ikke kjørt så mye, bare ned på 1:39 enda..

 

Ja, stemmer det med liga'n, var egentlig meninga å flytte hele liga'n dit egentlig....men må få med meg alle gutta her over dit først.....

Lenke til kommentar
Er en sving der man kan kutte noe volsomt...

Mener du første sving etter start? eller den etter tunnellen hvor det er asfaltert utenfor rullestripa?

1ste svingen fant jeg i allefall ut at jeg ikke tjente mye på å kutte fordi det ble vanskelig å holde jernhesten (volvoen) på veien etterpå.

Kutta på de første rundene, kjørte mot ghostcar og holdt HELT til ve før svingen, bremset ikke, men slapp gassen ørlite. Når dette klaffet perfekt forsvant "kutte"-ghostcar i bakspeilet.

 

Er nede på 1.34.xxx uten kutting (venstrehjula på rullestripa etter tunnellen)

 

Hadde flywheel, vet ikke om det muligens sinker i oppoverbakker, særlig med såpass svak motor. Ellers tuna jeg etter prinsippet til Rema 1000.

 

Hvis noen kjører med autogir er det masse til å tjene på å holde L2 (hindrer girskift) for å tyne mer turtall på hvert gir og hindre girskift i oppoverbakke;)

 

Gnistene fyker under nedbremsing :yes:

Lenke til kommentar

Er vel den etter tunnellen jeg mener ja... ser ikke helt for meg banen i hodet. Kutting over gresset blir litt for dumt ;) Det du tjener på er den ekstra farten etter svingen.

 

1:34 uten kutting her også.

 

Totte, sendte inn tiden min... trodde fristen var 5. juni kl 18:00 :p Men tror ikke jeg får tid til å kjøre mer uansett. Kanskje du får en ny tid inn. Beklager rotet :blush:

 

Gnistene fyker under nedbremsing  :yes:

Det gjør det også ved demperne stillt veldig stivt og :p Men da var nå bilen litt lavere enn originalt.

Endret av superman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...