Gå til innhold

Koble til anleget, men hvilken over gang?!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Audigy 2 har generlet søplete muligheter for digital tilkobling til eksterne surroundforsterkere. Kortene har nemlig ikke vanlig digital optisk eller coaxial utgang. Har du Platinum utgaven, får du med en "bay" med disse utgangene og mer til.

 

Du har 3 alternetiver som jeg ser det:

1 - Kjøp platinum "bay" med allverdens inn- og utganger. Stygg som juling om du skal ha den i en HTPC i stua som skal se fin ut.

2 - Kjøp et nytt lydkort med skikkelige utganger. F.eks. M-Audio Revolution 7.1

3 - Bestill en Digital Minijack overgang fra en webshop i utlandet til blodpris.

Lenke til kommentar

Vel.

 

Jeg har det kortet og har koblet fra digital utgang med minijackplug til inngangen på en receiver over RCA helt uten problemer. Jeg brukte kun en helt standard minijack stereo til 2x RCA. Ikke noe problem med både 2 m og 15 m lang kabel. Legg merke til at signalet kan komme på kun den ene RCA-pluggen(det vanligste) eller begge.

 

Uansett koster en overgang så lite penger at det bare er å dra til nærmeste Expert / Elkjøp og teste.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hej

 

Hvis (og kun hvis) du skal ud og købe nyt, så vil det optimale være at køre "optisk" ud til forstærker.

Så sikrer du dig 100% elektrisk adskillelse mellem computer og forstærker, og undgår derfor evt. unødig støj.

 

Har selv lige købt et "Terratrak Prodigy 7.1 LT", og det skulle være supert til prisen.

 

 

mvh

LBA75

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...