Gå til innhold

Grevens/Varg Vikernes syn på kristendommen etc.


Anbefalte innlegg

etter å ha lest dette har jeg endret synet mitt på "greven".

ja han er sprø, men han hadde faktisk noen poeng som jeg vil si meg enig i(hvis man trekker bort alt nazistisk)

jeg er også enig i at han ikke kan være så dum som media prøver å få han til.

 

han er nok et parti i seg selv

jeg vil tro at det første han gjør når han kommer ut er å starte opp ns, eller hvit valgallianse igjen :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
QUOTE (Hayek @ 31/05/2005 : 15:16)

Dette var jo all norsk venstreradikalisme resirkulert og gjort litt mer aggressiv enn til vanlig. Eneste forskjellen er at Varg er uttalt anti-jødisk, mens den mer trauste venstresiden skjuler seg bak anti-sionisme. 

 

Olsen:

HAHAHA! 

 

Kan du si meg noen partier på venstresiden som ikke er motstandere av staten Israel? Det er ikke mulig å le bort at venstresiden har vært de fremste jøde-haterne opp gjennom tiden.

Lenke til kommentar
QUOTE (Hayek @ 31/05/2005 : 15:16)

Dette var jo all norsk venstreradikalisme resirkulert og gjort litt mer aggressiv enn til vanlig. Eneste forskjellen er at Varg er uttalt anti-jødisk, mens den mer trauste venstresiden skjuler seg bak anti-sionisme. 

 

Olsen:

HAHAHA! 

 

Kan du si meg noen partier på venstresiden som ikke er motstandere av staten Israel? Det er ikke mulig å le bort at venstresiden har vært de fremste jøde-haterne opp gjennom tiden.

Ok, skal vi fortsette debatten om nasjonalSOSIALISME (nazisme) i den forrige tråden som var ang. emnet?? Da kan vi kanskje dreie denne tråden inn på topic igjen, som er Vargs syn på div. religioner om jeg har tolket det riktig.

Lenke til kommentar

Hehehehe. Så da er de som støtter Israel palestinerhatere? Den må du nok lengre på jordet med. Venstresiden er generelt mot STATEN Israel ja, det er en stat. Dvs. at den har innbyggere som er jøder, muslimer, ateister og kristne. Og venstresiden er imot det regjeringen gjør, den aggressive undertrykkingen og okkupasjonen av et land FN aldri ga de.

 

Når det gjelder jødehat opp gjennom tidene er det heller omvendt. Joda, det har vært jødehat på begge sider, men venstresiden var en stor pådriver for å fjerne jødeparagrafen. Og Wergeland som skrev for småfolket og arbeiderne og var republikaner i utgangspunktet, joda han skrev brev til alle stortingspolitikerne om at jødeparagrafen måtte oppheves. Og det er jeg som venstremann veldig glad for.

Lenke til kommentar

Wergeland var venstremann ja, men han var ikke kommunist! Eller er du venstremann, som i partiet Venstre?

 

Jeg mente ikke at det var en direkte sammenheng mellom det å være motstander av Israel og det å hate jøder. Det første spørsmålet var generelt. Den andre setningen var en generell observasjon. Hvis du har lest litt mer av Proudhon enn det sitatet du har, så hadde du visst at han også var en ekte jødehater, på lik linje med Marx.

 

(Jeg trodde faktisk at AKP hadde sluttet å bruke latter i politiske debatter)

Endret av Hayek
Lenke til kommentar
Og Wergeland som skrev for småfolket og arbeiderne og var republikaner i utgangspunktet, joda han skrev brev til alle stortingspolitikerne om at jødeparagrafen måtte oppheves. Og det er jeg som venstremann veldig glad for.

Av de nåværende stortingspartiene er SV de eneste som har hatt folk dømt for landssvik så høyt oppe i kretsene. Er du som venstremann stolt av det?

 

Det man må være stolt av er hva partiet står for, ikke hva en tilfeldig valgt person som støttet ca. den samme ideologien har sagt engang.

Lenke til kommentar

Snakker du om partiet SV så har ikke jeg noe med det å gjøre, bare så det er sagt. Og med venstremann mener jeg på venstresiden, ikke partiet venstre. Partiet venstre var opposisjonelle og det var mange radikale med der i begynnelsen, men ting har forandret seg der også.

 

Jeg er forsåvidt ikke med i noen partier, men på venstresiden har jeg lite til overs for SV (og enda mindre for AP, om det i det hele tatt kan kalles på venstresiden).

Lenke til kommentar

Denne tråden handlet om Varg Vikernes og kristendommen med mer, ikke om Marx sitt jødehat. Det er forøvrig behørig diskutert i en tråd for ikke så lenge siden. Det er ikke OK å shanghaie andres tråder på den måten.

 

Og jeg siterer meg selv:

Det er absolutt ingen mening i prøve å ta Virkernes til inntekt for - eller snarere til utgift for - noen av dagens politiske partier. Slikt blir det bare bråk av her, og da blir denne tråden stengt av en vennlig moderator. Dere kan diskutere hans ståsted uten å antyde partitilhørighet.

 

Og når det gjelder venstre/høyreakser og nazisme så finnes det en egen tråd om det, skjønt jeg tviler litt på at det går an å finne flere vrier på det emnet...

 

Geir :)

Siden noen ikke tok seg bryet med å lese den posten, så skled denne tråden off topic allikevel. Og da gjør jeg som jeg sa, jeg stenger den. Det kan hende jeg tar meg bryet med å rydde i den, men jeg har annet fore i kveld.

 

Forslag og kommentarer kan dere komme med på PM.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...