Gå til innhold

Førstegangskjøper av LCD, trenger 19" til spill


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har omsider sett med nødt til å overgi meg til LCD teknologien. Men så er den også blitt adskillig bedre etterhvert. Saken er at jeg har 3 PC'er og bare 2 skjermer, hehe.

 

Uansett:

-Skjermen skal brukes til spilling og 'all around' bruk, men ikke filmvisning

-Den skal være på 19"

-Prisklasse 3-5000kr

-Har et Radeon 9800 PRO kort... regner med at det skal duge

-Ikke interessert i integrerte høytalere osv.

 

Så, til spørsmål...

 

1) Er det viktig med DVI? Samsung har en billig model til rundt 3,000kr men som ikke har DVI utgang. Er det verdt å bruke en tusenlapp

2) Etterslep... er det bare responstid som avgjør om man får ghosting eller ikke?

3) Hva er D-Sub? (tilkoplingstype?)

4) Hvor viktig er kontrastforhold? Er mer alltid bedre? Hvordan er det i forhold til lysstyrke?

 

Jeg har tittet på noen kandidater, bla.

 

BenQ FP937s

NEC MultiSync 1970GX "Gaming"

Samsung SyncMaster 913N (ikke DVI)

Xerox XA7-192I

 

Er det noen av disse som stikker seg ut? Jeg kan ikke si jeg har hørt mye om Xerox før, men den ser ut til å ha veldig gode specs...

 

På forhånd takk for all hjelp :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat samme planene - LCD 19" til spilling, men gjerne ikke mer enn 3500-4000 kr..

 

Har sett på Samsungen (913N), ser jo ganske bra ut den da.. litt blasse farger, men det gir jeg beng i - bruker powerstrip til å gjøre fargene blasse på den CRT-skjermen jeg har nå ^^

 

Men hadde vært fint hvis noen som har en av disse skjermene kunne gitt positive/negative tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar

Hvis du er villig til å bruke over 4000,- på en 19" så mener jeg at Viewsonic 191b er den beste skjermen til spilling. Den benytter et nytt panel som er i stand til å holde responstiden under 16ms over hele gråskalaen. Dette betyr at den skal kunne kjøre 60Hz helt uten ghosting.

 

Videre har den full 8 bit fargegjengivelse i motsetning til de fleste andre spillskjermer som benytter 6 bit. Veldig bra innsynsvinkel trekker også opp. I følge testen under er skjermens svakeste punkt filmvisning, men siden du ikke skal bruke den til dette er vel ikke det noe stort problem.

 

Ser desverre ikke ut til at noen av de store webshoppene har denne inne.

 

Med 5000,- til rådighet hadde jeg personlig heller kikket på Dell sine 20", men det blir opp til deg å avgjøre.

 

Test av Viewsonic vp191b

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...