JOB Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Vil det gå greit å bare ha en S-ATA disk i systemet mitt (K8N Neo Platinum.) og boote fra denne, eller må det bootes fra IDE?
q*.-P Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Jeg har samme hk. Greide det jeg. Du trenger en disketstasjon for å få inn driverne.
Playmofetish Skrevet 31. mai 2005 Skrevet 31. mai 2005 Det går helt fint å boote fra bare en S-ATA-disk ja! Koble disken til S-ATA-port 3 eller 4, de som er nærmest CPU, så skal du ikke trenge driverdiskett. Port 3 og 4 er native S-ATA i nForce 3 250, mens de to andre, 1 og 2 trenger drivere.
JOB Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Skrevet 23. juni 2005 Koblet den til port 4, men får feilmeldingen "Error loading operation system"...
Playmofetish Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Har du prøvd å installere Windows på denne disken med en clean install; formatere harddisken? Hvis det er en harddisk som har sittet i en annen maskin med Windows installert, kan jo dette skape problemer. Er det inne i BIOS du får feilmeldingen, eller rett før Windows-logoen skulle ha kommet opp. Uansett bør du forsøke å boote fra CD først.
JOB Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Skrevet 23. juni 2005 Jeg tok en kopi med Norton Ghost av den IDE-disken jeg nylig har installert XP på for å slippe å installere alt av drivere, programvare, oppdateringer osv. Temmelig sikker på at jeg satte alle riktige parametere i Ghost. Feilmeldingen kommer rett før XP-logoen skal komme. (Jeg har nappet ut den andre disken for å være sikker på at det ble bootet fra riktig disk.)
Playmofetish Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Poenget er at hvis den WIndows-installasjonen er fra en tidligere maskin med et annet hovedkort, vil det nesten garantert føre til problemer dersom det er forskjellige chipset. Prøv å boote fra Windows-CD, og sjekk om du finner harddisken der. Så er det bare å avbryte installasjonen. Da finner du i hvert fall ut om det er hovedkort/drivere det står på. Jeg ville ha kjørt en clean install med en gang dersom jeg hadde byttet hovedkort.
JOB Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Skrevet 23. juni 2005 Nei, det er nøyaktig samme HW som før, jeg bytter bare over til ny disk for å få en mer stille PC. Men jeg skal prøve å starte opp med CD for å se hva som skjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå