Gå til innhold

ukens tilbud på komplett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en meget god maskin til kontoraplikasjoner. Vi har noen slike på jobben, og de fungerer glimrende til vårt bruk. Mitt eneste ankepunkt mot den, er at den er litt tung å dra med seg.

 

Tastaturet er presist og godt å skrive på, og trådløsforbindelsen er helt grei. Rekkevidden er dog noe mindre enn på min Dell latitude D610 med samme trådløskort, noe som indikerer at den innebygde antennen kunne vært bedre.

 

Legg også merke til at den leveres med svært lite programvare. XPpro, Nero6 og Antivirus. Har du programvaren fra før av er det bare en fordel, men skal du anskaffe all programvare selv, kan det bli dyrere enn enkelte sammenlignbare maskiner.

Lenke til kommentar
Grafisk prosessor / leverandør  Intel 855GME
:no: Integrert grafikk er ikke brukbart. Da vil maskinen gå tregt om du kjører mer enn fire programmer samtidig. (selv kontorprogrammer)

Integrert grafikkbrikke holder i massevis til kontorapplikasjoner, surfing etc. Jeg er spent på å høre hvor du får det fra et en lavtytende grafikkbrikke drastisk begrenser maskinens evne til å kjøre multitasking. Care to fill us in? :whistle:

Lenke til kommentar
Integrert grafikk er ikke brukbart. Da vil maskinen gå tregt om du kjører mer enn fire programmer samtidig. (selv kontorprogrammer)

Multitasking påvirkes i relativt liten grad grafikkytelsen. Om jeg sitter på min bærbare med integrert grafikk (intel 915 GMS) eller min stasjonære med gforce 6800GT, merker jeg kun marginale forskjeller i multitaskingytelse på kontoraplikasjoner.

 

Er det derimot snakk om programmer som krever 3D ytelse er saken en annen :yes:

 

Jeg jobber ofte med flere åpne excel ark sammen med word, frontpage og photoshop. Det er ikke noe problem. Photoshop tynger systemet noe på grunn av litt svakere prosessor, men merker lite til problemer med grafikken.

Lenke til kommentar
Er det mye støy på denne maskinen ?

 

 

I vanlig bruk er den så og si støyfri. Ved høy prosessorytelse starter vifta, og da hører du en veldig svak susing, som på ingen måte er sjenerende. Selv når du sitter alene i et stille rom må du bevisst lytte for å høre vifta.

 

Dette er praktisk erfaring og ikke test :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...