Gå til innhold

Nikon Coolpix 5900 eller Sony Cyber-shot DSC-P200


Anbefalte innlegg

Etter å ha pløyd med igjennom mange tester og artikler tror jeg endelig at jeg har klart å koke det ned til to kameraer, Nikon Coolpix 5900 og Sony Cyber-shot DSC-P200. Grunnen til at jeg står igjen med disse to er i all hovedsak billedkvalitet og størrelse. Begge ser ut til å score tett oppunder det maksimale på billedkvalitet i denne klassen, og begge er forholdvis små.

 

Dette liker jeg ved kameraene:

 

Nikon Coolpix 5900

Billedkvalitet

Billig minne

Raskere på seriebilder enn Sony

Kontinuerlig fokus

Positive brukererfaringer

God ergonomi

 

Sony Cyber-shot DSC-P200

Billedkvalitet

Lite

Manuell eksponering

Forgjengeren P-150 har scort bra i tester

Batterikapasitet

 

Sammenlign hos akam.no

 

Er det noen som mener jeg burde velge det ene eller det andre og evt hvorfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sammenlignet bilder tatt av The "Dave Box" på Imaging Resource og klarer ikke helt å bestemme meg for hvilket kamera som leverer de beste bildene. Sony kameraet har litt softe bilder i forhold til Nikon, men er dette bare fordi Nikon har litt mer skarphets prosessering i sitt kamera eller fordi Sony har litt heavy støyreduksjon? Vil Sony bildene bli tilnærmet like dersom jeg kjører en unsharp-mask i photoshop senere?

Lenke til kommentar

Selv kjøpte jeg Sony Cybershot DSC-P200 for en liten stund siden. Jeg er svært fornøyd med dette kameraet. Det er kjapt, bildekvaliteten er god, batterilevetiden er god og det er lite og kompakt. Kameraet har også manuelle innstillinger for bleder og lukkertid slik at du kan "leke" litt med kameraet. Hvis jeg ikke tar helt feil nå, så har ikke Nikon Coolpix 5900 det.

Endret av Torehs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...