Gå til innhold

Desktoperstatter - 15-16k - Til grafisk design


Anbefalte innlegg

Heisann! Ny laptop skal kjøpes iløpet av neste måned. Har postet litt før, men er fortsatt like fuzzy på hva jeg skal kjøpe.

 

Trenger en laptop som har det som trengs for å drive Photoshop, InDesign, Quark, Premier o.l. uten smerter :) Dual CPU/Dual Core hadde vært deilig, men det er vel noe jeg må se leeeenge til med mitt budsjett (Slike blir spesialbygd *grr*) :p Muligens HT kunne vært noe?

 

På grunn av det jeg skal bruke den til, må skjermen ha en relativt høy oppløsning og en bunch med ram(1559 sendes med 2gb ram *me like*)

 

Kan vel også nevne at jeg spiller sånn ca 1 dag ut av 365 dager i året :)

 

Har sett litt på Dell Inspirion 9000 og 1559, men har hørt en del bs om begge modellene...

 

Pris: 15500 +- 2-300 (Oki..MAX 16.000!)

Skjerm: Minimum SXGA 1400x1050

CPU: Pentium M, AMD64, P4..Egentlig hva som helst..

Ram: min 1GB

HD: Egentlig ikke så vesentlig da jeg kommer til å bruke eksterne disker

 

Noen som har noen forslag her? Alt taes imot med åpne armer :)

 

*edit: joda, jeg har sett at en del har spurt om tilsvarende spørsmål før, men...joa..*

Endret av neofix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Neofix, jeg er også for tiden på utkikk etter en bærbar med nesten akkurat det samme utgangspunktet som deg; altså grafisk design, ca 15-16k, og har også blitt sittende å vurdere 1559 eller 9300.

 

Som du sier er det for og imot begge to, 1559 først og fremst kanskje litt svak konstruksjon og ingen DVI-ut, 9300 rett og slett fordi den ikke er så portabel. Personlig heller jeg mot å gå for en 15"'er med tanke på at jeg stort sett kommer til å bruke ekstern LCD-skjerm. DVI-ut er også nesten et krav, men det er veldig få PC'er som leveres med dette.

 

I det siste heller jeg mer og mer mot å prøve å legge av enda mer penger å gå for enten en Acer Travelmate 8104 (som har alt jeg trenger) men det er fortsatt litt for dyrt. Har også begynt å sikle litt over den kommende Acer Ferrari 4000 men da begynner det å bli latterlig mye penger.

 

Men ofte tenker jeg bare, skitt, hvorfor ikke bare gå for en Tundra 1559, det er jo en kraftpakke uansett hvordan man ser det. Har hørt rykter om at hardware.no har en slik en inne til testing nå, så jeg tenker jeg skal vente til den blir publisert før jeg bestemmer meg.

Lenke til kommentar

Jeg ville tatt en titt på Dell Precision M70 - passer perfekt for desgin og krevende grafiske programmer.

 

 

Litt om specs:

 

Opptil 2.13 GHz Intel® Pentium® M-prosessor 770

 

256 MB nVidia® QuadroTM FX Go1400 PCI-Express OpenGL-grafikk kan du designe og opprette raskere og bedre enn noensinne

 

Praktfulle 15,4-tommers UltraSharpTM Wide Aspect WUXGA-, WSXGA+- eller WXGA-skjermer gir en optimal visningsopplevelse

 

Opptil 2.0 GB DDR2 RAM - maksimum for bærbare i dag (finnes spesialunntak).

Lenke til kommentar
Med en god konfigurasjon blir jo den Dell M70'en på godt over 20 000 kr - litt vel dyrt spør du meg. Ser forøvrig heller ikke at den har DVI ut.. I denne topic'en er det spesifisert en maxpris på 16k.

Pris og kvalitet henger ofte sammen, samt at han ønsket stor ytelse - noe som koster!

Lenke til kommentar
M70en virket allright den, men ble nok for dyr ja...

 

Forresten, 2gb ram= 14k ekstra!!! *ler* Her er det noen som har bommet litt :)

Det burde snart bli en folkeopplysning om at man aldri skal kjøpe minne/RAM fra DELL.

 

Selvsagt kjøper man dette til en mye lettere pris hos for eksempel Komplett - nåværende pris hos Komplett for 2x1.0 GB RAM blir svimlende bare 2.300 kr.

 

14.000kr - 2.300kr = 11.700 kr spart!

 

Da blir ikke PCen så svindyr i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Hardware.no ga jo Zepto 2215w ganske god omtale, har snuset litt på denne. Zepto gir jo mange muligheter til å konfigurere etter eget behov, og denne maskinen virker forholdsvis innbydende. Det eneste jeg stusser over er skjermkortet - Intel® Xtreme Graphics 128MB Grafikkort - hva er egentlig dealen med dette? Noen som kan komme med innspill til dette skjermkortet?

Lenke til kommentar

Uansett, så fins nå Zepto 2415w som har ATI Radeon X600 128Mb Grafikkort. Har prøvd å konfigurere denne:

 

15,4" WSXGA (1680x1050)

1.86 GHz Intel® Pentium® M 750

1024MB PC3200 400MHz Zepto original

60 GB 5400 Omdr 8 MB Cache Hitachi

DVD-RW Dual +/- Brenner (22/2415W)

 

til kr 16 206,25 inkl. mva

 

Dette virker ganske kurant syns jeg. HW.no har omtalt selve 'boksen' her (men med helt annet innhold): Zepto Znote 2215. Merk at dette er en anmeldelse av en prototyp, men maskinen får skryt for solid design og konstruksjon.

 

Ikke minst har PC'en TV-Tuner innebygget (Se TV direkte på din notebook) og kan spille musikk uten at den er slått på. Ikke minst syns jeg den er pen å se på :)

 

Edit: Det står at denne kommer i Juni 2005 og dette er absolutt en av de pc'ene som passer meg best etter å ha pløyd gjennom det meste som fins der ute pr. dags dato. Gleder meg til den kommer! Hadde den bare hatt DVI-ut hadde den vært perfekt, men det er kanskje litt for mye å be om..

Endret av scytale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...