Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett Explorer funker ikke sammen med Xbox..


Anbefalte innlegg

Usikker på om dette er riktig sted å poste men..

 

Har 1 pc, 2 nettverkskort integrert i hk, 1 modda xbox, adslmodem, 1 d-link router og ip-telefon.

 

Før jeg fikk ip-tlf, kjørte jeg uten router. Da kunne jeg være på både xboxen og internett explorer samtidig. Men da jeg fikk ip-tlf måtte jeg koble opp routeren.

Det som da skjer når xbox står på, er at jeg er på nett, men explorer funker ikke. Med en gang jeg skrur av xbox, fungerer den igjen.

 

Ip-tlf funker og oppdateringer fra f.eks norton funker, så jeg er jo på nett, bare at explorer ikke virker..

 

Noen som har en logisk forklaring/løsning på dette??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sjekket for spyware, men ikke prøvd annen nettleser ennå. Trives med explorer og vil gjerne finne ut av hva dette skyldes. Men har vært inne på tanken å prøve en annen leser for å se om problemet fortsatt er der da.

Tenkte kanskje noen andre hadde vært ute for det samme..

Lenke til kommentar

Som sagt har jeg 2 nettverkskort integrert i HK. Det ene bruker jeg til xboxen, altså uten router. Den har statisk ip.

 

IP: 192.168.1.249

Nettverksmaske: 255.255.255.0

Gateway: 192.168.1.1

 

Ip til xbox er 192.168.1.250

 

Videre er pc og ip-telefon koblet opp med d-link 604 router.

 

Tidligere (før jeg fikk ip-tlf) brukte jeg kun de to nettverkskortene (uten router), et til xbox og et til internett. Det fungerte som nå bortsett fra at da xbox stod på, kunne jeg fortsatt surfe med internett explorer. Det kan jeg ikke nå som jeg har tatt i bruk routeren.. Men jeg er på nett..

 

Er det en konflikt som skjer med routeren kanskje? Siden alt virket som det skulle før..?

Lenke til kommentar
Kanskje du bør kople xboxen til ruteren din også....ikke ta den gjennom pc'en din....

Har vurdert det, men vet ikke hvordan.. Finnes vel noen guider for det på nettet kanskje.

 

Men er litt lysten på å finne ut hvorfor dette skjer når jeg kobler pc via router..?

Virker ikke logisk at explorer ikke virker da, men jeg er fortsatt på nett :hmm:

Lenke til kommentar
Som sagt har jeg 2 nettverkskort integrert i HK. Det ene bruker jeg til xboxen, altså uten router. Den har statisk ip.

 

IP: 192.168.1.249

Nettverksmaske: 255.255.255.0

Gateway: 192.168.1.1

 

Ip til xbox er 192.168.1.250

 

Videre er pc og ip-telefon koblet opp med d-link 604 router.

 

Tidligere (før jeg fikk ip-tlf) brukte jeg kun de to nettverkskortene (uten router), et til xbox og et til internett. Det fungerte som nå bortsett fra at da xbox stod på, kunne jeg fortsatt surfe med internett explorer. Det kan jeg ikke nå som jeg har tatt i bruk routeren.. Men jeg er på nett..

 

Er det en konflikt som skjer med routeren kanskje? Siden alt virket som det skulle før..?

Du har "indirekte" ip-adresse-konflikt på din lokale maskin. ip-nettet du mottar data fra og ip-nettet du sender data ut på kan ikke være det samme.

Lenke til kommentar
Tror ikke jeg helt forstod hva du mente..

Mener du jeg har en konflikt med ip-adr? Ingen av de er jo like.

fungerte greit uten router. Mitt andre NIC er ikke statisk og får vel tildelt ip-adr fra DHCP på router..?

Problemet var at tidligere så fikk du en gyldig internett ip på nettverkskortet i pc'n tilkoblet internett. Nå får du en 192.168.1.x-adresse, som ligger i samme ip-range som du prøver å dele ut internett til xboxen din på. Når xbox'n står på så er begge nettverkskortene enablet, og du har 192.168.1.1 som gateway. pc'n vet da ikke hvilket nettverkskort hvor 192.168.1.1-router'n ettersom begge nettverkskortene har en ip-adresse som vil kunne kommunisere med den.

 

 

EDIT: kanskje litt dårlig forklart, men problemet er fordi ip-adressen på NIC#2 = gatewayen til NIC#1. For å gjøre det enkelt å flytter du bare kabelen fra xboxen inn på router/switchen din, så er alle på nett uten å være avhengig av andre.

Endret av CrZy_T
Lenke til kommentar

Skjønte det nå. Tenker også koble xbox mot routeren, men vil da helst ha en statisk ip mellom router og xbox. Hvis ikke må jeg vel inn på xbox for å skjekke ip hver gang jeg skal koble opp med f.eks FlashFXP?

Eller kan jeg sette xbox på dynamisk kanskje og bare la router dele ip fra DHCP..?

 

EDIT: Ser på instillingene på routeren at det går ann å sette en statisk DHCP. Er det evt en mulighet? Har aldri gjort sånt før, så jeg er litt usikker..

 

EDIT 2: Forøvrig går ip-rangen fra routeren fra 192.168.0.100 - 192.168.0.199..

Endret av sammy70
Lenke til kommentar

Vet det, men her var det ikke snakk om sikkerheten yil IE. Derfor mener jeg det er tåpelig med utsagn som at IE suger..

Har aldri hatt problemer IE selv, men vet det er flere sikkerhetshull der enn i andre lesere.

Tipper espennyh kanskje er rundt 13-14 år..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...