Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygget pc restarter under oppstart


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp bygget min første pc, kjøpte en og en del. Jeg bruker den gamle harddisken med OS installert. Under oppstarten stopper den på en side hvor det står: DEL:Setup F11:Boot Meny F12:Network boot og F10:Flash Recovery

Pri Master Master Drive - ATAPI Incompatible

 

På network boot kommer jeg til siden hvor jeg velger modus å starte i (sikkerhetsmodus, siste fungerende kunfigurasjon osv.) Står øverst at den ikke kunne starte riktig forårsaket nylig maskinvare. Uansett hvilket modus jeg tar jobber den litt, og restarter seg og kommer på den første siden igjen...

 

Jeg har også prøvd å putte inn en "Recovery" cd med windows xp home, men det skjer ikke no.

 

Hva kan jeg gjøre??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg har gjot det nå, etter mye styr.. men når jeg endelig har fått installert windows kommer den fremdeles først til den boot meny greia.. jeg må først trykke f11 for boot meny og deretter har jeg valget mellom harddisk og cd/ dvd. når jeg velger harddisk starter windows.. men det er veldig tungvindt..

 

Hvordan kan jeg gjøre så harddisken starter av seg selv med en gang jeg trykker power knappen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...