Kleivis Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Hei, er det noen som vet om det er mulig å få til en skygge på skriften slik som på bildet her ved hjelp av css, og i såfall hvordan?
Lokaltog Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Det som slår meg først er at du kan gjøre det ved å lage to layers med position:absolute og forskjellig z-index og flytte det nederste layeret 1px ned og 1px til høyre.
N* Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 syntes jeg husker det var noe heter text-shadow i css. har ikke prøvd det før.
Lokaltog Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 syntes jeg husker det var noe heter text-shadow i css. har ikke prøvd det før. Om det er en slik egenskap i CSS, så tviler jeg ytterst sterkt på at noen nettlesere har støtte for det. Om de hadde hatt det, hadde man sett den effekten misbrukt på 90% av alle Freewebs- og .tk-sider for lenge siden!
Drømmemannen Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 I følge W3C kommer text-shadow først med CSS3.
joe45 Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Det er en mulighet som lokaltog nevnte. Her kan du se et eksempel. Link. Blir det bra , nja.
Jesper Karsrud Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 Skygge vil uansett se på trynet ut i annet enn små størrelser, og helst på annen bakgrunn enn hvit, IMO. Det må jo også være en viss kontrast mellom teksten og skyggen også; hvit tekst med mørk grå skygge f.eks.
FuLu Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 Det er vel uansett håpløst å skape skygge-effekt ved å oppføre den samme teksten to ganger i et dokument. Ville heller brukt en flash/javascript eller CSS metode (når det blir støttet). Eller kanskje PHP e.l. til å generere et bilde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå