Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kommer ikke inn i Windows XP etter defrag.


Anbefalte innlegg

Problemet begynte etter at jeg ba om "boot time defrag" i O&O defrag. Istedet for at windows begynte å loade, var det helt svart skjerm, med en blinkende markør oppe til venstre, og jeg kom ingen vei.

 

Men jeg tror jeg kanskje har rota det enda mer til.. :( . Jeg prøvde diverse mulighter for å komme innigjen i windows, som å starte fra XP cden og velge reparer. Har også prøvd diverse andre muligheter som jeg har blitt tipsa om, uten hell.

Det har egentlig bare forverra seg, for nå står det:

"A disk error occured

Press Ctrl + Alt + Del to restart"

 

Noen som har tips om hvordan jeg kan fikse dette uten å formatere hele disken?

 

Jeg har en Fujitsu Siemens Amilo D1840 laptop, så det er ikke bare bare å ta kopi av disken heller. (må vel kjøpe et harddisk kabinett da?)

 

 

Mvh

Are H Sandnes

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok redd du må formattere om du får den feilmeldingen..

 

Jeg har en Fujitsu Siemens Amilo D1840 laptop, så det er ikke bare bare å ta kopi av disken heller. (må vel kjøpe et harddisk kabinett da?)

 

det du -eventuellt- kan prøve, er å boote med en Live-cd, og håpe at den klarer å lese harddisken din..

gjør den det, kan du kopiere over det du trenger via nettverk til en annen maskin, før du formaterer..

 

(personlig vet jeg ikke om noen windows-lignende live-cd'er, men Jollix er linuxbasert, og burde klare å finne harddisken "automatisk")

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...