Gå til innhold

Overklokking/varme på Asus N6600


Anbefalte innlegg

Jeg har limt fast en vannblokk på GPUen på dette kortet med Arctic Alumina-lim, og ligger, i følge nvclock og Asus Smartdoctor, på rundt 30 grader idle, og opp i 45 load (den ryker rett ned i 35 på 2-3 sekunder etter at jeg har avsluttet noe GPU-krevende).

 

nvclock sier følgende om kortet (det er 6600 AGP, ikke 6600GT PCI-E):

 

Card: nVidia Geforce 6600GT

PCI id: 0xf2

GPU speed: 297.000 MHz

Bustype: PCI-Express

 

-- Memory info --

Amount: 128 MB

Type: 128 bit DDR

Speed: 546.750 MHz

 

-- Sensor info --

Sensor: Fintek F75375S

Board temperature: 40C

GPU temperature: 28C

 

-- VideoBios information --

Version: 05.43.02.39

Signon message: VGA BIOS Version 5.43.02.39.AS17

Performance level 0: 300MHz / 550MHz

 

Problemet er at når jeg kjører noe kraftige greier som bruker grafikk-kortet fullt går "Board temperature", som blir omtalt som "RAM" i Asus SD, opp i rundt 60 grader. Kan legge hånden oppå kortet, og jeg brenner meg på det, uansett hvor, bare ikke akkurat der GPUen står. Minnebrikker, kondensatorer, osv. er glovarme. Dette oppstår uansett om jeg overklokker det eller ikke.

 

Er det noe jeg kan gjøre for å redusere varmen på kortet, eller har det ikke noe å si?

 

Spørsmål ang. overklokking tar jeg etter at jeg har fått svar på spørsmålet angående temperatur.

 

Det er dette kortet det er snakk om: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307113&cks=PRL

 

Hum, kortet døde.. og nå prøver jeg å få løs kjernen fra kjøleren, som sitter fast i limet. Har bestilt nytt, akkurat samme kort.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...