356speedster Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Skal ha en trådløs router med printerserver på en Telenor ADSL linje, hvilken router skal jeg kjøpe?
xoriath Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 En som støtter PPPOE (såklart) Tror D-Link har en sånnen. Sjekk på MPX.no, men husker jeg ikke feil så støtter den bare 22mbps...
Nils J Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Jeg bruker Telenor ADSL å en Asus Wireless Router 54 Mbps 802.11g. Kjempe bra ruter, lett å sette opp, å stabil å grei sak. Har brukkt den ca 7 måneder nå. Men den har litt (teit) brannmur. Bruker den til å begrense msn bruken til ungene, men den skjønner ikke at den skal blokkere URL trafikken når kl er "leggetid" vist dei allerede er inne på ei side den skal blokke, men den stenger for trafikk til aktuelle URL adresser når dei går ut fra ei side.Men port blokkering på kl slett funnker 100%. Bruker den på 4 pc'er her huset to med win xp å to med win 98se fildeling mellom maskinene går fint med store filer på to gb.
Breiker Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 (endret) Anbefaler og den Asusn som han før anbefalte. For det andre så kan du ( Nils J ) stenge alt av trafikk mot wan på den routern fra et visst klokkeslett Uansett hvilken routern du ( trådstarter ) har så støtter 99% PPPoE som telenor kjører så frykt ei Endret 26. mai 2005 av Breiker
Nils J Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Ja det stemmer det, men ønsker at dei skal få bruke internett til lekkser å sånt etter skole tid. Er bare msn å noen sånne plasser så må reduseres litt. Men ja masse muligheter med Asus ruter
Breiker Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 (endret) hmm. hvilken port har du blokkert a? eller finnes ikke den muligheten hos deg? en kompis av meg har samme routern. har sittet med den en del og stilt inn og der var det mulighet å blokkere.. msn bruker denne porten forresten: 1863 pluss at du burde blokkere portene: 6891-6901 ikke nok med det. men du må også blokkere en url. eventuelt alt som inneholder gateway.messenger og porten 8080 enkleste måte jeg har sett til nå er denne her. blokkere all trafikk mot denne ip: 207.46.104.20 Endret 26. mai 2005 av Breiker
356speedster Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Skrevet 26. mai 2005 WL-500G virker som en smart liten sak, spesielt det at den kan settes opp med en USB disk og fungere som FTP server :-) Men hva er forskjellen på WL-500G og WL-500G DELUXE ? Er det noen grunn til å velge den dyreste? Bruken blir trådlås router, printserver og FTP server (USB printer og USB disk).
Breiker Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 jeg hadde gått for den billigste. forskjellen er ikke så stor på de og det er faktisk å anbefale den billigste. Altså ASUS WL-500G den fungerer til alt du trenger
Nils J Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Har bare blokka port 1863, ser ut til å virke det. det er når dei går inn på web jeg taper. kan jo blokke for msn.no-com +++ masse mer. men ruteren skjønner ikke at den skal blokke for en side så dei er inne på når kl er legge tid. den slipper ikke gjennom trafikk mot blokka adresser vist dei prøver å komme inn etter det kl slett så jeg har satt, der bare url filteret så er litt dårlig. Men skal legge inn den ip adressa og. Takk for tipset.
Breiker Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 np. det skal visstnok være pålogningsservern til msn hvis jeg ikke tar feil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå