Gå til innhold

Problemer med Effekt.no!


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en pc med mpx.no..

i den pakken fikk jeg med Service & Support Pack fra Effekt.no.

For tre veker siden klikket pc`en , skjermen blei svart og diskettstasjonen laga rare lyder....

så sendte ej pcen inn til Effekt.no,

dei analyserte pcen og fann ut at dei måtte bestille ny dvd-brenner og ram-brikke:

 

NEC ND DVDRW og NEC ND DVDRW, dette tok nokken dager, men så i går fann dei ut at dem måtte resinstalere windows, for å ta backup måtte ej ponge ut med 800kr, noe som jeg ikke ville gjøre, siden jeg har alt på cder uansett..Så dei prøvde ut det, men det funka ikkje, så no i dag har dei bestilt nytt hovedkort:

- K8X800 PRO II BULK

- ITEGRA Albatron K8X800 Pro II

 

ja ej vil sei at dei er en gjeng med amatørar, ej satt i en samtale med en av teknikerene i 3 minutter og ventet i kø i 12 mintutter. dette kostet mej over 100 kr +++ :w00t:

 

Meget dårlig service og teknikk jobb... :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det fremstår mer og mer som det er du som er den som roter det til her...

 

Vi prøver igjen om du kan svare på følgende:

 

Har de varslet deg om at de skulle reinstallere Windows?

Har de varslet deg om at de kunne ta backup og at det ville koste 800,- kr.?

Har du varslet dem om at det ikke var nødvendig?

Lenke til kommentar

Har selv problemer med dem for øyeblikket. Bestillte Logitech z5500 høytalersett. Subben streika selvfølgelig etter 5 min. Testa alt med flere PCer og lydkort, og sendte inn til slutt hvor jeg forklarte hva som var feil. Etter et par måneder får jeg det tilbake hvor det står at de hadde testa alt, og de fant ingen feil! Jeg åpner, tester, og seff etter en time streiker subben igjen. :no: Ringte igjen, og de sa de skulle sette en "kundebehandler" på saken. Dette er en uke siden, og har ikke hørt noe ifra dem siden :dontgetit:

Lenke til kommentar
ja det var det dei kunne ha gjort, men dei er jo så nubb at dei ikkje klarer å dele hardisken i to partisjoner.

Backup av personlige data dekkes ikke av garantier, og er en jobb verkstedene helst vil slippe. Derfor tar de så høye priser for det. Om du ikke er villig til å betale prisen de krever, synd for deg. Backup av ting du ikke vil miste må du sørge for selv før du sender fra deg maskinen.

Lenke til kommentar

Trode trådstarter hadde gjort det klar både her og ovenfor Effekt at backup ikke var nødvendig? Problemet er altså at de ikke klarer å finne ut hva som er galt med maskinen, men kommer med flere og flere diagnoser... At de påstår at formattering er nødvendig når det ikke løste noe, er også for dårlig. Man skal da ikke trenge å formattere en PC for å bytte optisk drev, så det hørtes ut som en standard "vi aner ikke hva som er galt, prøver å formattere"...

 

På jobben driver vi med en retursak ang. en skjerm kjøpt fra Komplett. Har ikke fått sendt inn skjermen enda, grunnet problemer med frakt (den feilen kan godt ligge hos oss), men har hatt litt kontakt med dem. De svarer greit nok på telefon, og er litt trege på mail. De lar oss ikke bytte produktet med evt. prismellomlegg, noe Komplett gjorde tidligere.

 

Synes det er dumt når butikker outsourcer brukerstøtte til andre firmaer, det blir lett å fraskrive seg ansvaret (det er vel webshoppen som har ansvaret for at brukerstøtten går glatt, ikke Effekt?)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...