Gå til innhold

vannkjøling til min worklogg


Anbefalte innlegg

hei :)...

 

skal lage vannkjøling... og trenge masse hjelp...

 

radiator skal jeg ta fra en bil

 

og vannblokk(ene) skal jeg lage selv :)

hva jeg skal kjøpe fra microplex:

 

Varenr. Ant. Art.Navn Eksl.mva. Inkl.mva.

SBCCRE30 2 stk. Sunbeam Kald Katode, 30cm, Lys rød. 58,00

SBCCBK 1 stk. Sunbeam Kald Katode Basic Kit. 34,00

AC34904 1 stk. AC brakett, for "aquatube", sort. 99,00

AC34305 1 stk. AC vanntank, "aquatube", Rød. 455,00

HYSEL20 1 stk. Hydor Seltz L20 II vannsirkulasjonspumpe. 195,00

så snart jeg får peng ;)

 

men så mens jeg kikket så jeg masse type nipler og da fattet ikke sjiten... :blush:

 

noen som het hva slags jeg trenger?

 

takker for SVAR :p

Endret av Vegiboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slagt nipler du skal bruke til radiatoren er jo uvist for meg i allefall.

 

Tanken din skal ha en indre slangedimensjon på 3/8", 10mm. Mens pumpa har ikke nipler, men i følge microplex passer det med 1/2" BSP nipler.

Så da kjøper du to stk slike som passer samme slangedimensjon som tanken. Får at både tanken og pumpa skal få samme dimensjon for slange tilkobling gjør du dette (mer praktisk, så slipper du overganger).

 

Og hvis du skal ha nipler til egenkomponerte blokker så må du jo bare kjøpe en type, kommer jo ann på hvilke hull du langer på blokkene. Men du burde jo kjøpe nipler som har 3/8" slangetilkobling, slik at du kan ha samme slanger på blokkene, pumpa og tanken.

 

Hvordan du gjør det mer radiatoren vet jo ikke jeg, kommer ann på radiatoren. Du må nesten ha den før du vet hva du skal gjøre med den...

Lenke til kommentar
Hvordan du gjør det mer radiatoren vet jo ikke jeg, kommer ann på radiatoren. Du må nesten ha den før du vet hva du skal gjøre med den...

 

 

sant det...

 

selfølgeli gidder ikk mamma eller pappa kjøre meg ut til clas ohlson og knoxen så d må bli i mårra eller til den dagen de kan

Lenke til kommentar
Hydor pumpa kommer med 1/2 nipler inn og ut... (ca 12mm)

ok, drodde egntlig den kom med nipels. Men sto ikke det på micro, der sto det bare dimensjonene niplene skulle ha :ermm: . Men det forandrer jo sanken en god del. For de andre delene er jo 3/8", så da må du ha overganger, evt andre nipler til denne eller tanken ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...