Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Telenor ADSL


Anbefalte innlegg

Jeg bruker Telenor sin CD for å lage en tilkobling til internett. Da får jeg Telenor ADSL på skrivebordet, og da fungerer internett greit. Bruker da "grønn boks" til å ringe opp og godta brukernavn og passord.

 

Problemet er hvis jeg installerer Firefox så slutter internett å virke. Da sier den bare "koble fra" - eller "siden kan ikke finnes"

 

Hvordan får jeg firefox til å virke med Telenor ADSL? Har jeg mulighet til å sette instillingene for oppkoblingen selv, uten å bruke Telenor sin CD?

 

Jeg har testet å lage en ny "internett tilkobling" , men finner ikke noe sted å taste inn oppkoblingsnummeret. Jeg bruker Windows XP home.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
følg denne her:

http://www.online.no/kundeservice/veiledni...inxp_print.html

 

merk: på det 7'ende skjermbilde der velger du mitterste punktet for 'Koble til ved hjelp av en bredbåndstilkobling som krever brukernavn og passord' , og så må du skrive brukernavnet ditt med hele epostadressen - "dinbruker"@online.no

Jeg kom på internett ved å bare skrive inn brukernavnet, alså uten @online.no. Har dette noe betydning for at jeg ikke kommer på internett med Firefox?

Lenke til kommentar

pppoe krever @online.no for å funke mot telenor. Grunnen til at du bare trengte å skrive inn brukernavnet når du brukte cd'en var at den fyller inn resten for deg.

 

Har du winxp, lag manuell oppkobling som beskrevet her

http://www.online.no/kundeservice/veiledni...t-xp_print.html

 

Du skal i utgangspunktet få feil 691, altså feil brukernavn og passord hvis du glemmer @online.no

 

Du skal heller ikke bruke noe oppkoblingsnummer på adsl. Bruk veiledninga jeg linka til du.

Endret av Qwem
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...