Gå til innhold

A64 spillepc, på nippet til å bestille


Anbefalte innlegg

Ser dette greit ut?

 

Bitspower Silent Storm CPU-Kjøler 120mm

355,-

AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939,

3990,-

2 stk Crucial PC3200 DDR-DIMM 1024MB CL3 5ns

2390,-

Tagan Strømforsyning ATX 480W Black

795,-

EPoX EP-9NPA+ SLI,nForce4 SLI,Socket-939 (valgte denne istedet for asus pga masse klager på chipset vifta på asus sli kortet.)

1349,-

Zalman Spenningsregulator

49,-

PAPST Vifte 80x80x25mm (32db)

139,-

Samsung DVD recorder TS-H552U IDE Black

495,-

Samsung SpinPoint P120 200GB

795,-

 

XFX GeFORCE 6800GT 256MB PCIe Retail, 3395,- (kjøper ett likt kort senere når et stk ikke lengre er nok)

 

Silverstone sst-lc03 black 1200,-

 

Totalt: 15338

Endret av petter;
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil det ikke være en ganske stor forskjell siden den har halvparten så mye cache?

 

Eller, kanskje du har rett. Så kan jeg kjøpe dualcore senere (hvis hovedkortet støtter dette da.... :ermm: )

Endret av petter;
Lenke til kommentar
Vil det ikke være en ganske stor forskjell siden den har halvparten så mye cache?

 

Eller, kanskje du har rett. Så kan jeg kjøpe dualcore senere (hvis hovedkortet støtter dette da.... :ermm: )

Ikke verdt prisforskjellen for å si det sånn ;) . Gå heller for en AMD64 3500 til kr 2.150,- hos komplett.

Lenke til kommentar
Vil det ikke være en ganske stor forskjell siden den har halvparten så mye cache?

 

Eller, kanskje du har rett. Så kan jeg kjøpe dualcore senere (hvis hovedkortet støtter dette da....  :ermm: )

Ikke verdt prisforskjellen for å si det sånn ;) . Gå heller for en AMD64 3500 til kr 2.150,- hos komplett.

Tenkte mer på oppgraderingsmuligheter senere med dualcore... Vil kortet støtte dette med ny bios?

 

Noen forslag til annen ram?

Endret av petter;
Lenke til kommentar
Det vil jeg tro, men for å være sikker kan du sjekke det på hjemmesida til produsenten.

Fant ikke noe der, ei heller på google... Men men, tar sjansen.

 

Noen som har forslag til bedre ram? Så forresten dette på epox-siden:

 

"Support single-sided or double-sided 2.5v DDR-333/400 DIMMs with dual channel architecture in 128/256/512Mb technologies" - betyr det at jeg ikke får dual channel med 1024mb brikker? Bør jeg isåfall satse på 4x512 istedet? Leste en plass at a64 ikke egentlig støtter 4 brikker. :hmm:

Lenke til kommentar
Hvorfor må du ha 2GB med minne? 1GB holder i bøttevis. Kjøp heller 1 GB kvalitetsminne enn 2GB med dårligere.

Nei hvem vet. Jeg kommer sikkert til å kjøpe mer og. :roll:

 

Men jeg liker å ha mer minne enn jeg absolutt trenger. No swapping i det hele tatt. Dessuten har jeg råd, så hvorfor ikke. :w00t:

 

Takk for hjelpen folkens, endte opp med 3500+ og 6800 gt :thumbup:

Lenke til kommentar
Takk for hjelpen folkens, endte opp med 3500+ og 6800 gt  :thumbup:

Håper du valgte en SATA disk og Nec brenneren når du bestillte?

Hvis ikke har du gjort 2 dårlige valg. :)

Nope, valgte IDE-disken. Den skal inn i en filserver når jeg kjøper ny neste gang..... og den har ikke sata kontroller. Er det veeeldig stor forskjell? Valgte den og pga at jeg ikke gidder å styre med å få sata til å virke i linux...

 

Ang brenneren så har jeg en maken her og er veldig fornøyd med den, så dermed ble det den. Den bråker ikke... :thumbup: Har forresten hørt mange klage over den nec brenneren etter en stund, selv om de likte den veldig de første par månedene...

Lenke til kommentar
Ang brenneren så har jeg en maken her og er veldig fornøyd med den, så dermed ble det den. Den bråker ikke... :thumbup: Har forresten hørt mange klage over den nec brenneren etter en stund, selv om de likte den veldig de første par månedene...

Sjekk OC-Freak sin DVD-Brenner/DVD-plater og FAQ tråd. Er det en som virkelig har greie på DVD-Brennere,så er det OC-Freak!

Dette sier OC-Freak om blant annet Samsung brennere:

Disse vil jeg IKKE anbefale (ikke engang til mine uvenner)

Samsung TS-H552B/TS-H552U

AOpen DUW1608/ARR

Lenke til kommentar
Ang brenneren så har jeg en maken her og er veldig fornøyd med den, så dermed ble det den. Den bråker ikke... :thumbup: Har forresten hørt mange klage over den nec brenneren etter en stund, selv om de likte den veldig de første par månedene...

Sjekk OC-Freak sin DVD-Brenner/DVD-plater og FAQ tråd. Er det en som virkelig har greie på DVD-Brennere,så er det OC-Freak!

Dette sier OC-Freak om blant annet Samsung brennere:

Disse vil jeg IKKE anbefale (ikke engang til mine uvenner)

Samsung TS-H552B/TS-H552U

AOpen DUW1608/ARR

Aldri hatt noen problemer med den jeg... Men hvis den klikker villt kan jeg jo bare ta det på garanti.

Lenke til kommentar
ville valgt asus sli kortet jeg å heller bytta ut chipset vifta ut med en passiv kjøle ribbe, ikke no prob det

Blir ikke det litt slitsomt når jeg skal kjøre sli senere? heatsinken kommer jo til å blokkere for det andre kortet... Desuten blir jo chipsetet endel varmere når man kjører sli..

 

Har ikke noe imot aktiv kjøling, bare det ikke låter som en jetmotor. Stoler ikke helt på passiv kjøling på et chipset som driver sli-kort... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...