Gå til innhold

Asetek WaterChill KT12-L20


Anbefalte innlegg

altså...når jeg ser på resultatene her...så ligger idle på over 30 grader...er det bare meg eller blir AMD cpu'er mye varmere?..jeg har idle på 20-22 grader på min overklokkede pentium 4 2.67ghz'er. Da står radiatorvifta på minimum. Og mitt kjølesett kosta på langt nær så mye som detta. Thermaltake Big Water til 575,- på psdata liksom. Noen som kan forklare meg detta? Cpu'en min går heller aldri over 30 grader i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
altså...når jeg ser på resultatene her...så ligger idle på over 30 grader...er det bare meg eller blir AMD cpu'er mye varmere?..jeg har idle på 20-22 grader på min overklokkede pentium 4 2.67ghz'er. Da står radiatorvifta på minimum. Og mitt kjølesett kosta på langt nær så mye som detta. Thermaltake Big Water til 575,- på psdata liksom. Noen som kan forklare meg detta? Cpu'en min går heller aldri over 30 grader i det hele tatt.

Såklart blir godt klokkede amder varmere enn uklokka gamle nw som du har. Men til etteretning så trenger IKKE sensoren i hket å være korrekt. De gamle xpene jeg har blir rimelig varme. Om du tenker deg litt om så er det veldig vanskelig å få så lave temperaturer som du sier om du tenker deg til at vanlig romtemperatur er ca 22-25 grader. Og da vil det si at din cpu synker et par grader under romtemp med bw på idle, og øker ca til rom temp. på load. Det finner jeg vanskelig å tro, har settet selv og det er ikke akkorat det råeste som er å få tak i og foresten så er det teknisk umulig å få vannet kaldere enn lufta i rommet med vifter som sirkulerer lufta. :whistle:

 

Men om du ser på nye p4 prescott så ser du at det er de som er varmest idag og amd som er kald. Ting skifter alt etter hvilken cpu og teknologi den er bygget på, og ikke minst hvilken hastighet og produksjonsteknologi den har.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar

hmmm..ok..mulig du ikke tror meg..men følger med på disse temperaturene hele tiden..så er nok sånn det er..nå har jeg mange temperaturmålere også..vanntempen stiger aldri over 28 grader heller..jeg har et chieftec matrix kabinett med to ekstra vifter i front som drar luft inn. Jeg har klokket fra 2.6 -3.0ghz nå...Tenkte det bare var årleit å høre hva andre hadde å si på dette. Siden jeg ikke har så veldig peil på vannkjøling. Men settet mitt fungere alletiders hvertfall..i helgen brukte jeg pcen hele tiden grunnet lan. og jeg tok screenshot ene dagen. da hdde jeg 19grader på CPU og 18grader på Chipset. da hadde jeg en mengde programmer oppe å gikk. romtempen var vel 20 grader da!

Lenke til kommentar
hmmm..ok..mulig du ikke tror meg..men følger med på disse temperaturene hele tiden..så er nok sånn det er..nå har jeg mange temperaturmålere også..vanntempen stiger aldri over 28 grader heller..jeg har et chieftec matrix kabinett med to ekstra vifter i front som drar luft inn. Jeg har klokket fra 2.6 -3.0ghz nå...Tenkte det bare var årleit å høre hva andre hadde å si på dette. Siden jeg ikke har så veldig peil på vannkjøling. Men settet mitt fungere alletiders hvertfall..i helgen brukte jeg pcen hele tiden grunnet lan. og jeg tok screenshot ene dagen. da hdde jeg 19grader på CPU og 18grader på Chipset. da hadde jeg en mengde programmer oppe å gikk. romtempen var vel 20 grader da!

Altså, det er UMULIG å få lavere temperatur på en cpu enn temperaturen på lufta i rommet med luftkjøling eller vann så lenge man ikke har isbiter i vannet eller trekker inn kald luft utenfra. Med mindre du sitter i et kjølerom med 4-5 grader. Sånn er det, lær deg termofysikk så skjønner du hva jeg mener.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar
fikk beskjed aav papppa også at det var sånn..da må det i tilfelle være no feil med tempmålerne mine...romtempen min er som regel 20-23 grader...men jeg er enig i det du sier jah..leser bare av målerne jeg:P

Joa, var ikke for å angripe deg, men vet man noe er feil så vil man gjerne påpeke dette. Det du kan ta som en pekepinne er temperatur forskjellene. De er sikkert rette mellom idle og load. :p

Lenke til kommentar

hehe..skjønner det..går bra det! tenkte bare å spørre jeg..er nyskjerrige vettu! Men alt i alt er jeg fornøyd med settet ja. kjøler litt bedre enn luftkjøling. MEN. en ting til..med oginal cpu vifte og en ekstra i kabinettet hadde jeg idle på 26grader med samme overklokking jeg har nå ! hmm ?:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...