Gå til innhold

Bluescreen ved OC av P4 2.8 og AI7


Anbefalte innlegg

Har forsøkt meg litt på overklokking av systemet mitt uten hell. Når FSB når 214mhz booter ikke maskina. Klokker jeg i windows får jeg blåskjerm så snart jeg når denne grensa. DRAM-ratio står da på 1:1. Hvis jeg stiller denne til 5:4 klarer jeg å dra FSB mye lengre. Hva skyldes dette? Er det minnet eller HK som feiler?

 

Minnet burde jo klare denne hastigheten.....?

 

PS.....Fersking når det gjelder OC

 

Min Hardware:

 

Abit AI7

OCZ PC3500 EL

P4 2.8 NW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er minnet som stopper deg. det sier seg selv , når du kjører asynkront med minne/cpu når du høyere enn når du kjører synkront.

Du kan prøve å gi litt mer spenning til minnet, du har OCZ og de tåler fin 2.8volt.

Se om du når litt høyere da med synkront ram/cpu.

Forøvrig kan du jo fint kjøre asynkront , ingenting i veien med det, får litt dårligere ytelse på minnet.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat samme problem (hadde..). samme presessor, Abit IC7, Kingstone pc3200. Har boxed kjøler til en 3.0GHz Prescott.

Hos meg skal det vere RAMen som ikke lar seg klokke ja.. Dividerer du ramen til 5:4, kommer du antaklig en del lenger.

Men da må du klokke [email protected] (kjøre cpuen på 250MHz) for å ikke underklokke minnet...

Jeg har ikke guddi å skjekket om jeg faktisk får klokket lenger ved å dividere ramen slik, men det skal fungere ganske fett er jeg sikker på..

Endret av Stian_t
Lenke til kommentar

Var å snakket med Flexi-data, fekk forklart at visst du under klokker ram (dvs kjører lavere frekvens denn det rammen er beregna å kjøra på), så vil mengder av dataen bli slettet når maskinen driver å jobber. Og dette igjen fører til at maskinen blir ustabil. Derfor blei eg fraråda til å kjøpe noko raskare ram enn det eg klarte å kjøre..Og dette hadde ikkje eit data firma neppe bare "funne opp", når dei veit at di kunne tent meir penga på å sella raskare/dyrare ram til meg..

Lenke til kommentar
Var å snakket med Flexi-data, fekk forklart at visst du under klokker ram (dvs kjører lavere frekvens denn det rammen er beregna å kjøra på), så vil mengder av dataen bli slettet når maskinen driver å jobber. Og dette igjen fører til at maskinen blir ustabil. Derfor blei eg fraråda til å kjøpe noko raskare ram enn det eg klarte å kjøre..Og dette hadde ikkje eit data firma neppe bare "funne opp", når dei veit at di kunne tent meir penga på å sella raskare/dyrare ram til meg..

 

Ahahahahah!!!! ROFL!! :!:

Kan godt være at de skal ut med søpla. :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...