Gå til innhold

Problemer med WinXP og installasjon


Anbefalte innlegg

Har fått inn maskinen til naboen her nå, skal liksom fikse PC for ham :(

 

Problemet med maskinen er at når windows skal starte opp kommer det bare en sort skjerm med en liten blinkende strek øverst til venstre uansett hva jeg gjør (sikkermodus o.l.). Jaja tenkte jeg, og puttet i XP-CDen og startet opp installasjonen. Den blåe skjermen kom opp, og da alle nødvendige filer er lastet inn, blir skjermen sort og det blinker en liten hvit strek øverst til venstre. Denne skal jo komme, men skal forsvinne igjen etter 1 eller 2 sekund. Maskinen jeg har for meg blir bare stående der. Prøvd flere ganger nå, og har latt den stå på en god stund, uten at noe hjelper.

 

Hjelp folkens, dere har mye bedre peiling enn meg :)

Endret av miicard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du forsøkt å installer XP ved å boote fra CDen? Hvis du gjør det, så kan du slette og formatere harddisken i forkant av installasjonen, noe som gir en mer problemfri installasjon. Hvis du fortsatt ikke får installert XP, kan det virke som det er et hardware-problem

Lenke til kommentar
Jaja tenkte jeg, og puttet i XP-CDen og startet opp installasjonen. Den blåe skjermen kom opp, og da alle nødvendige filer er lastet inn, blir skjermen sort og det blinker en liten hvit strek øverst til venstre. Denne skal jo komme, men skal forsvinne igjen etter 1 eller 2 sekund. Maskinen jeg har for meg blir bare stående der.

 

Ikke for å virke utakknemlig, men det dere sier hjelper ikke så mye :ermm:

Lenke til kommentar
Jaja tenkte jeg, og puttet i XP-CDen og startet opp installasjonen. Den blåe skjermen kom opp, og da alle nødvendige filer er lastet inn, blir skjermen sort og det blinker en liten hvit strek øverst til venstre. Denne skal jo komme, men skal forsvinne igjen etter 1 eller 2 sekund. Maskinen jeg har for meg blir bare stående der.

 

Ikke for å virke utakknemlig, men det dere sier hjelper ikke så mye :ermm:

Jeg tror 99% at hvis du fjerner partisjonen og så oppretter den på nytt skal windows installere seg uten problem.

Lenke til kommentar

Hva jeg har forsøkt:

  • Installere Windows på vanlig måte
  • Fjernet alt på harddisken, deretter installere Windows på vanlig måte
  • Bytte RAM
  • Bytte optisk drev

Når jeg kjører Windows Memory Diagnostic låser programmet seg og memtest86 rapporterer feilen som vises på vedlagt bilde. Det samme skjer med begge minnebrikkene. Jeg har kjørt WMD og memtest86 på min maskin, og da kommer det ikke opp en eneste feil (Det var min RAM jeg satte i maskinen jeg skal fikse).

 

Siden jeg får minnefeil på problemmaskinen, men ikke på min, tror jeg det er hovedkortet som er problemet. Støttes dette av folket? :)

post-104-1117289558_thumb.jpg

Endret av miicard
Lenke til kommentar

Sendte mail til komplett, fikk følgende svar:

 

Hei

 

Mest sansynlig så er det feil på hoved kortet. Men det er vanskelig å si uten å

ha testet det først. Jeg sjekket på kontoen din og dette kortet er utenfor

garantien som er 2 år.

 

Selv om det er slutt på garantien har jeg vel krav på ny vare (reparasjon) eller pengene tilbake. Kjøpsloven sier 5 år når det gjelder hovedkort, gjør den ikke??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...