Gå til innhold

Digitalkamera på reise


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med å svinge innom en internetcafé (Regner med at du ikke skal sitte i bushen i 3 mnd?) og spør om å få plugge kameraet i USBen (hvis de har det?)

 

Du kan jo sende bildene til noen venner hjemme som kan ta vare på dem til du kommer hjem? Evt. kan du få ordnet med serverplass (sette din egen pc opp som server?).

 

Har tenkt på problemet selv - men har egentlig ikke tenkt på så mange andre alternativer enn overnevnte...

 

Mvh, Stian...

Lenke til kommentar

Digital Wallet virker som en genial løsning, skjønt det er omtrent like billig å fylle ryggsekken med smartmedia :smile:

 

Når det gjelder USB og internetcafèr...hvor mye software trenger man for å få lastet ned bildene..?

Har relativt liten erfaring med dette, eneste jeg vet er at mitt gamle digitalkamera (seriell overføring) krever litt triksing med drivere og denslags.

 

Dessuten - hva kan man egentlig forvente av overføringshastighet på en bushcafè ?

Lenke til kommentar

Jeg har en simpletech cf-kortleser (usb), som installeres automatisk i win xp. Ingen andre drivere enn xp`s egne trengs. En reboot er imidlertid nødvendig. Kortleseren kostet meg USD20.

Det finnes også cf-kortlesere som er bygget slik at de kan settes rett inn i en 1.44mb diskettstasjon. Dette har jeg ikke prøvd.

Tilsvarende løsninger er sikkert tilgjengelige for smartmedia.

Uansett er vel det beste så å enten brenne fotoene til en cd eller lagre dem på din egen serverplass/webside.

Digital wallett ser forøvrig interessant ut.

 

[ Denne Melding var redigert av: per12 på 2002-07-16 12:43 ]

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke for meg internettkafeer som en god løsning overalt - mange har ikke så god båndbredde, og en haug bilder blir fort ganske mange MB data og timer sending... for ikke å snakke om at du fort kan fylle opp mailboksen/mailserveren/noe til den du sender til.

 

Lån minnekort av venner (kanskje vanskelig :smile:, kjøp flere minnekort, eller anskaff en form for bærbar maskin.

Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaringer med "Image Tank" og "Nixvue Digital Album"?? Kunne godt tenkt meg synspunkter ang. disse produktene da jeg skal ut på en 6-8 ukers reise og skal ta en del flere bilder enn det er plass til på flash-kortet.

 

Sistnevnte leste jeg en liten artikkel om fra 19. desember 2000, så den kan kanskje ha sunket litt i pris, hvis den anda finnes?

 

Søkte på nettet, men fant ingen butikker i Norge som selger disse produktene. Noen som vet?

 

Takker for svar!

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: PunkerGompen på 2002-07-17 22:36 ]

Lenke til kommentar

Har kikket litt på dette selv...

Fant en artikkel om "Super DigiBin" som nylig ble lansert i japan og nå selges for en "billig" penge - 2.500,- Kan t.o.m. lades fra en standard sigarettenner i en bil :smile:

 

Skjønt, jeg har vel kommet frem til at det enkleste, beste og billigste blir min gamle IXUS og en håndfull APS-filmer.

Lenke til kommentar

Hadde selv med mitt kamera på ferietur. Tok med en bærbar pc og førte over bildene til min hjemmeside slik at venner og familie kunne se bilder fra turen "live".

 

Det var endel trege internetcafeer men dette løste jeg ved å komprimere bildene. Selvsagt beholder jeg orginalene på harddisken.

Resultatet kan sees på: home.no.net/ruvang

 

Bildene fra turen er tatt med Canon Poweshot A40.

Om noen har undervannsbilder tatt med dette kameraet så mail meg. Har vurdert å kjøpe undervannshus men har lyst til å se noen bilder først..

 

Mvh

Rune

Lenke til kommentar

Er det noen som kan med sikkerhet si hvor en kan få kjøpt slike "portable harddisker"? Har funnet et par steder, men enten er dette dyrt (f.eks. 7000+ for en 3GB disk) eller så har de laaaang ventetid på at importøren skal få dem inn igjen.

 

Hvis noen vet et sted der de har en rimelig løsning for en reisende inne på lager så si ifra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...