Gå til innhold

Firewall for 2003 sbs


Anbefalte innlegg

Hei

 

Grunnet en endring i nettverket vil serveren(spec i bunn) snart stå langt mer eksponert for omverdenen. Kjører pr i dag Symantec Antivirus corporate edition, og den står bak en HW firewall. Snart står den foran, og da vile jeg gjerne hat en firewall installert. Tenker på Symantec enterprise firewall.

 

Noen som har noe å anbefale ?

 

 

-oberst-

 

2003 sbs :

-IIS, kun til outlook webaccess

-vpn

-exchange, kjører kun pop3 connector

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Grunnet en endring i nettverket vil serveren(spec i bunn) snart stå langt mer eksponert for omverdenen. Kjører pr i dag Symantec Antivirus corporate edition, og den står bak en HW firewall. Snart står den foran, og da vile jeg gjerne hat en firewall installert. Tenker på Symantec enterprise firewall.

Nå vil jeg jo i utgangspunktet si at det vil være en fordel å ha den bak en hardwarebrannmur, men hvis det ikke er en mulighet så må man jo se hva man kan gjøre lokalt. Med Service Pack 1 installert har man jo en relativt grei brannmur. Andre leverandører enn Microsoft har ikke jeg informasjon om, men jeg vet at ISA Server 2004 er satt rett mot internett en rekke steder uten problemer. Men, som sagt: Jeg vil anbefale en hardwarebrannmur først, siden disse stort sett er meget effektive på pakkefiltrering. Merk at en del routere også har denne funksjonaliteten, så det er fremdeles mulig at du har mulighet til å ha litt filtrering før traffikken når SBS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...